  • 1. Data: 2004-03-03 10:25:32
    Temat: Jak sie pisze testament?
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    W jaki sposob formalnie powinien wygladac testament? "Ja, w pelni swiadomy..."
    czy cos takiego?

  • 2. Data: 2004-03-03 11:24:17
    Temat: Re: Jak sie pisze testament?
    Od: s...@g...pl

    On 3 Mar 2004 11:25:32 +0100, "adam" <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    >W jaki sposob formalnie powinien wygladac testament? "Ja, w pelni swiadomy..."
    >czy cos takiego?

    Nie ma formalnej treści testamentu. Może być nawet zawarty w liście
    czy innym dokumencie. Ważne są dwie rzeczy - w całości pismem odręczne
    i data.

    silvermane

  • 3. Data: 2004-03-03 11:29:30
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma formalnej treści testamentu. Może być nawet zawarty w liście
    > czy innym dokumencie. Ważne są dwie rzeczy - w całości pismem odręczne
    > i data.

    I testament napisany w sposób podany wyżej będzie z mocy prawa nieważny.

    Dlaczego? Bo będzie bez podpisu

    natomiast data nie jest niezbednym elementem testamentu,ma ona znaczenia
    tylko wówczas, gdy istnieje kilka testamentów i trzeba ustalić który jest
    ostatni. Ale nawet wtedy date można ustalić wszelkimi środkami dowodowymi
    jakie sa dostępne.

    Testament WŁASNORĘCZNY :

    musi być w całości własnoręcznie przez spadkodawce napisany i PODPISANY
    Powinien wskazywać datę jego sporządzenia
    musi zawierać rozrządzenie na wypadek śmierci.

    Testament może mieć dowolną formę literacką i moe być sporzadzony z
    zastosowaniem dowolnej techniki pisarskiej (także kredą na ścianie).

    __________________
    RF

  • 5. Data: 2004-03-03 13:09:44
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > W jaki sposob formalnie powinien wygladac testament? "Ja, w pelni
    swiadomy..."
    > czy cos takiego?

    Musi byc:
    - data
    - podpis

    Pamietaj tez o konstrukcji warunkowej typu:
    gdyby X nie mogl lub nie chcial przyjac spadku, wowczas
    moj majatek rozdzialam Y.... a pozostala czesc W...
    itd

    Pamietaj, ze X moze nie chciec przyjac spadku lub
    moze nie moc przyjac (moze np. nie zyc).

    WOJSAL

  • 4. Data: 2004-03-03 13:09:44
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

  • 6. Data: 2004-03-03 17:12:27
    Od: s...@g...pl

    On Wed, 3 Mar 2004 12:29:30 +0100, "Falkenstein"
    <r...@g...pl> wrote:

    >Dlaczego? Bo będzie bez podpisu

    Podpis zawiera się w elemencie napisania odręcznego.

    silvermane

  • 7. Data: 2004-03-03 17:22:45
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    s...@g...pl wrote:
    > Podpis zawiera się w elemencie napisania odręcznego.

    ?

    KG

  • 8. Data: 2004-03-03 18:22:15
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Nie zawiera się, musi być podpis.
    JaC

  • 9. Data: 2004-03-03 19:07:39
    Temat: Odp: Jak sie pisze testament?
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    > Podpis zawiera się w elemencie napisania odręcznego.
    >
    > silvermane

    Testament nawet pisany odręcznie a nie podpisany można powiesić
    w klopie na gwoździu !!!

  • 11. Data: 2004-03-03 22:29:28
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "adam" <a...@p...onet.pl> napisał:

    > W jaki sposob formalnie powinien wygladac testament? "Ja, w pelni
    > swiadomy..." czy cos takiego?

    Tu znajdziesz szczegoly:
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Spadki/tytulo
    wa.html