    From: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak odyskac pozyczone pieniadze?
    Date: Sun, 19 Sep 2004 01:57:55 +0200
    Sender: r...@a...pl@host-62-141-239-236.gorzow.mm.pl

    Użytkownik "Darek P." <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ciiehu$i73$1@host102-ursus.spray.net.pl...
    > Witam,
    >
    > Mam taki problem:
    > Pozyczylem znajomemu 10.000 zł.
    > Polowe gotówką, polowe przelewem z mojego konta na jego.
    > Oczywiscie czysto po kolezensku, bez zadnej umowy.

    Po koleżeńsku (bez umowy) to można koledze 100 - 200 zł. pożyczyć, ale
    nie 10 tys. "Podziwiam" tych, którzy takie sumy pożyczają na przysłowiową
    gębę. Napisz chociaż co było w tytule przelewu, który mu puściłeś. Jak coś
    więcej niż proste "pożyczka" to może coś wskurasz, ale jak gość będzie szedł
    w zaparte, to blado Cię widzę... Masz jakieś listy, e-maile, w których się
    ustosunkowuje, że wziął te pieniądze?
    Może zrób pewien podstęp, powiedz mu, że rozumiesz jego sytuację i
    zgadzasz się przesunąc termin spłaty na np. za rok, ale chcesz to na piśmie,
    żeby znowu nie było, że nie ma. Jeśli będzie naiwny (czyt. będzie chciał Cię
    zbyć, żebyś mu co chwilę 4 liter nie zawracał) to Ci to podpisze, wtedy po
    tym okresie, na który masz papier możesz iść spokojnie do sądu.