    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak obliczyc należne odsetki?
    Date: Sun, 8 Mar 2009 22:36:57 +0100

    Użytkownik "Art" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gp1cvi$rjh$1@news.wp.pl...
    > ściągnij sobie programik "kalkulator odsetkowy"
    > http://www.mirkasp.republika.pl/

    Sam tego za niego nie policzy, choć się przydaje.

    A do pytającego: Obliczasz (przykładowo tym programikiem, ale jest w sieci
    sporo stron i są o tyle bezpieczniejsze, że mają aktualne dane) odsetki od
    całego 1.000 zł na dzień wpłaty kwoty 400 zł. Te odsetki odliczasz od 400
    zł, bo w pierwszej kolejności wpłaconą kwotę zalicza się na odsetki.
    Pozostała kwota stanowi spłatę długu. Przy następnej spłacie odsetki
    liczysz od ostatniej wpłaty (poprzednie zostały zapłacone).

    Dla danych podanych przez Ciebie w przykładzie będzie to wyglądało
    następująco: (użyłem akurat kalkulatora ze strony
    http://www.bankier.pl/firma/podatki/narzedzia/kal_po
    datkowy/ , bo pierwszy
    został wyrzucony w Google)

    W dniu 1 lutego odsetki ustawowe (przełącz na te odsetki, bo domyślnie są
    tam odsetki od zaległości podatkowych!) od długu 1.000 zł wymagalnego na 1
    stycznia 2009 roku wyniosą 11,04 zł. Tak więc z 400,00 zł odliczasz 11,04
    zł i wychodzi, że na spłatę długu dłużnik wpłacił 388,96 zł. A zatem
    pozostaje mu do spłaty 611,04 zł z odsetkami liczonymi od 1 lutego 2009
    roku. Na dzień 8 marca 2009 roku (dziś) wyniesie to łącznie 618,66 zł (w
    ty, odsetki 7,62 zł). W wypadku kolejnej spłaty częściowej schemat obliczeń
    powtarzasz.