    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak na policje to na Dolnym Slasku
    Date: Mon, 4 Dec 2023 22:32:45 +0100

    W dniu 04.12.2023 o 18:01, J.F pisze:

    > Ale nie wiem - szukają ambitnie tej jednej, czy "nie podała kogo
    > powiadomic, to jej problem".

    Jeśli chodzi o zatrzymanie, to może sobie nie życzyć by kogokolwiek
    powiadamiać. Jest dorosła.

    > Za duzo sie polskich zatrzyman na komendzie naoglądałes?
    > https://bip.brpo.gov.pl/sites/default/files/ZATRZYMA
    NY.pdf
    > Kto kłamie?

    Nikt. W sumie głupio mi to napisać, ale Tobie by się należał, gdyż słabo
    znasz język polski. :-) Ale tak ogólnie, to możesz sobie wskazać
    adwokata. Powiadomimy. Nikt Ci nie będzie go dostarczał, a należy się w
    kilku przypadkach, ale nie zawsze.

    > Organizacja pogrzebu.

    Podkręć jasność wypowiedzi, bo po prostu Cię nie rozumiem.

    > Ale pogrzeb dopiero, jak prokurator zwolni ciało.
    > A to moze pare miesiecy trwac w takiej sprawie?

    Ciało się zwalnia po sekcji. To kilka dni. Opinia biegłego może
    faktycznie powstać po kilku miesiącach, bo niektóre badania mogą trwać
    długo. Ale to na "wycinkach", a nie zwłokach.

    > Czemu nie.

    Kogo to zainteresuje? Kto kliknie w link? A taka Policja?

    > Komu wysyła?

    Osobie najbliższej.

    > To ustnie czy na druczku?
    > Ale najpierw mówilismy o powiadomieniu o zatrzymaniu,
    > potem o zgonie w PDOZ, a potem o powiadomieniu o wszczeciu śledztwa w
    > sprawie ... nieumyślnego spowodowania śmierci?

    No i na każde z tych pytań jest inna odpowiedź:

    1) O zatrzymaniu powiadamia się osobę wskazaną przez zatrzymanego - może
    nie chcieć nikogo.

    2) O śmierci powiadamia się ustnie osobę najbliższą. Jest do tego taki
    wykresik, ale w praktyce jak pod adresem zastaniesz syna, to nie
    będziesz po sklepach matki szukał - powiadomisz pełnoletniego syna.

    3) O wszczęciu i umorzeniu, to już wysyła się pocztą. Może odebrać
    dorosły domownik. Teoretycznie może schować korespondencję.

    --
    (~) Robert Tomasik