  • Data: 2004-03-19 14:41:23
    Temat: Re: Jak mają wyglądać odpisy pozwu?
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Beata wrote:

    > Najprościej zrobić kserokopie. Każda z nich musi być opatrzona
    > własnoręcznym podpisem (nie kopią).

    Odpisy nie muszą być własnoręcznie podpisane - wtedy są to wtóropisy, a nie
    odpisy. Istnieje bogate orzecznictwo SN wskazujące, że nie podpisanie odpisu
    pozwu lub odpisu apelacji nie stanowi braku formalnego. To sąd doręczając
    niepodpisany odpis gwarantuje, że jest on autentyczny i to powinno
    wystarczyć.

    > Jeśli nie zachowałeś kopii pozwu
    > dla siebie, napisz wniosek o zrobienie odpisów przez sąd, ale
    > samodzielne zrobienie kopii przez sąd kosztuje 6 złotych opłaty
    > kancelaryjnej za każdy odpis.

    Tak, ale tylko wtedy gdy chodzi o uwierzytelnione odpisy orzeczeń. W innych
    przypadkach wystarczy wniosek o sporządzenie odpisów z urzędu - i sąd to
    zrobi.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant