    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak dziala polskie prawo?
    Date: Sun, 19 Mar 2006 16:49:11 +0100

    > Zacznijmy od obrony koniecznej. Otóż zdaniem Przemka napadnięty w domu lub na
    > ulicy człowiek nie tylko powinien być specem od prawa (żeby wiedzieć czy i jak
    > może się bronić w zaistniałej sytuacji),

    tutaj juz CI przerwe, poniewaz mnie nie zrozumiales. Napadniety czlwiek
    ma prawo sie bronic zawsze tak jak umie (przed czynnym atakiem, nei
    biernym). Nie moze natomiast po obezwladniecniu napastnika go zabic, czy
    ciezko pobic. (przykaldy byly podane, polamanie rak nog zeber) Jezeli
    chodzi o uzycie sposobu niewspolmiernego to nie mam tu na mysli
    niezamierzone uderzenie ktore wywolalo niepozadany skutek w postaci
    smierci czy uszkodzenia a zamierzone uzycie srodka bez ktorego bez
    problemu mozna sobie poradzic. (lub pobicie na zasadzie zemsty)
    Tutaj jako przyklad strzelanie do osoby ktora wyrwala torebke. Czy lincz
    na niej po je obezwladnieciu.
    Gdybys dluzej siedzial na grupie bys iwedzial ze jezeli chodzi o
    niewspolmiernosc to we wlasnym domu dopuszczam taka metode o ile
    dokladnie zostanie sprawdzone czy przypadkiem nie mialo miejsce
    zinscenizowanie obrony koneicznej, czyli sciagneicie przyszlej ofiray w
    celu zabicia jej pod pretekstem obrony koneicznej. Bo to wyjatkowo
    chamskie. I przykre gdy spraca pozostaje bezkarny. (a obwaiam sie ze
    niedawno glosnym przypadku moglo miec to miejsce <nie musialo ale moglo>)

    By stosowac powyzsze zasady nie trzeba miec nawet elemantarnej wiedzy na
    temat prawa.

    P.