  • Date: Mon, 03 Jul 2006 20:12:42 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak bronić prywatności.

    t...@g...pl wrote:
    > I czy mam na to szansę na swoim tarasie. Jesteśmy z mężem szczęśliwymi
    > posiadaczami tarasu. Niestety obok mamy sąsiada. Moje główne pytanie brzmi,
    > czy mogę jakoś przeciwdziałać chodźby prawnie podglądaniu i uwiecznianiu na
    > filmie naszego pobytu na naszym własnym tarasie przez wścibskiego sąsiada?

    Jasne. Możecie postawić parawan :)

    > Dodam, że już wcześniej dał się nam we znaki różnymi rzeczami, na które może
    > źle się stało, że od początku nie reagowaliśmy zbyt stanowczo, mając na
    > uwadze dobrosąsiedzkie stosunki. Były to między innymi:
    > -przejście sąsiadki przez ogrodzenie po parasol, który jej przeleciał (czyli
    > naruszenie naszego prawa własności, naszczęście obeszło się bez zniszczeń),
    > na skutek tego powstał od ich strony płot i altana;

    Nie prawa własności, bo to nie zostało zasadniczo naruszone (własności
    nie straciliście). Ale naruszenie miru domowego. A to dość poważne
    przestępstwo.

    Co do grilla to cóż - blokowiska nie są idealnym miejscem do tego typu
    imprez. Jakbyś się czuła, gdyby ktoś ci świecę dymną pod oknami odpalił
    (albo jakiegoś śmierdzącego peta)?