    From: "Cezary Lagod" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: JAK POSTĄPIĆ Z NIEUCZCIWYM PRACODAWCĄ?
    Date: Mon, 4 Feb 2002 13:31:00 +0100

    "Anna Nowacka" <a...@g...pl>
    napisała w wiadomości news:a3h9am$t2j$1@news.tpi.pl...
    > Witam grupowiczy i proszę o pomoc!
    >
    > Pracuję w małej firmie jako projektant. Od września pensję otrzymuję
    średnio
    > z miesięcznym opóźnieniem. Pracę wykonuję w siedzibie firmy, a także w
    domu.
    > Obecnie skończyłam opracowanie projektu i dostałam wypowiedzenie warunków
    > pracy od pracodawcy (obniżenie pensji do 50%), a nie przyjęcie tych
    warunków
    > jest jednoznaczne z wypowiedzeniem umowy o pracę. Gdy wspomniałam o
    > przysługującym mi okresie wypowiedzenia usłyszałam gromki śmiech. Wiem, że
> [...]

    Tylko sugestie, bo na prawie się nie znam, może ktoś pokomentować to co
    napiszę:

    1. Musisz się liczyć ze zwolnieniem. Inaczej nie ma sensu rozpoczynać walki
    z pracodawcą. W teraźniejszych realiach może to się wiązać z długim
    szukaniem pracy.
    Nieraz łatwiej jest przyjąć 50% pensji i szukać pracy.

    2. Skoro byłaś zatrudniona na umowę o pracę to to zrobiłaś w domu nie jest
    własnością
    pracodawcy! Nawet jeżeli jest to część projektu! Możesz mu oddać więc tylko
    to stworzyłaś
    w miejscu pracy, a to co w domu to twoja sprawa. Zawsze możesz powiedzieć,
    że dobrowolnie
    dokończysz projekt (o to co w domu zrobiłaś) o ile pracodawca zapłaci resztę
    wynagrodzenia.
    Jeżeli mu zależy na tym projekcie to może przystać na takie rozwiązanie.

    3. Okres wypowiedzenia. Tutaj chciałbym zwrócić uwagę, że przez okres
    wypowiedzenia
    nadal pracujesz (chyba że umówicie się na zapłatę która Ci wynagrodzi brak
    okresu wypowiedzenia)

    4. Ogólnie raczej staraj się wszystko w obrębie prawa. Żaden szantaż Ci nie
    pomoże. Raczej rzeczowa
    kalkulacja co musisz a co możesz :)