  • 1. Data: 2008-02-09 18:43:41
    Temat: Intercyza - pytania bez odpowiedzi:)
    Od: djmaro <e...@w...pl>

    Witajcie

    Mam kilka pytan dotyczących intercyzy na które nie znalazłem
    odpowiedzi w Internecie.

    1) Mam lokal handlowy który wynajmuje i z niego czerpe jakis tam zysk.
    Czy po podpisaniu intercyzy przed slubem jako wspólność ograniczona
    można ten zysk wyłączyć z przyszlej wspólności majtakowej?
    Czy jest możliwe zrobienie czegos takiego, ze ten zysk BYLBY wspolny w
    sensie jego rozporządzania i dysponowania ale podczas rozwodu druga
    strona by nie mogą rościć sobie do niego zadnych praw? Nie ulegal by
    on podziałowi?

    2) Załóżmy ze chce ten lokal sprzedac w trakcie trwania małżeństwa
    (nabyty był przed małżeństwem) czy pieniadze po jego sprzedazy staja
    się wspolne? Czy jeśli za te pieniadze kupie cos np. mieszkanie to czy
    ono staje się wspolne? Jeśli tak jak wyłączyć ze wspólności majatkowej
    pieniadze po jego sprzedazy oraz wszelkie nabyte rzeczy z tych
    pieniędzy?

    3) Załóżmy ze mam w mieszkaniu sprzet roznego typu o znacznej
    wartości. Ożeniłem się czy ON staje się wspolny? Jeśli nie to na
    jakiej podstawie? Jak udowodnic ze był nabyty przed slubem i nie ulega
    podziałowi? Czy da się to tez w jakiejs klauzuli wyszczególnić w
    intercyzie jakie rzeczy wchodzily (bez rachunkow czy faktur) w dobra
    nabyte przed slubem?

    Dziekuje za odpowiedzi
    Marek

  • 2. Data: 2008-02-10 03:10:26
    Temat: Re: Intercyza - pytania bez odpowiedzi:)
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    djmaro wrote:
> [...]
    > Czy po podpisaniu intercyzy przed slubem jako wspólność ograniczona
    > można ten zysk wyłączyć z przyszlej wspólności majtakowej?

    jak się podpisze rozdzielnośc majątkową to w ogóle nie ma mowy o tym, że
    coś jest wspólne, chyba, że razem to na spółę kupicie.
    Więc przy rozdzielności z definicji ten zysk będzie rozdzielnu

> [...]
    > sensie jego rozporządzania i dysponowania ale podczas rozwodu druga
    > strona by nie mogą rościć sobie do niego zadnych praw? Nie ulegal by

    Założyć konto na siebie, a drugiej osobie dać pełnomocnictwo.

    > 2) Załóżmy ze chce ten lokal sprzedac w trakcie trwania małżeństwa
    > (nabyty był przed małżeństwem) czy pieniadze po jego sprzedazy staja
    > się wspolne?
    Nie.

    >Czy jeśli za te pieniadze kupie cos np. mieszkanie to czy
    > ono staje się wspolne?

    hmm, zdaje się też nie.

    > Jeśli tak jak wyłączyć ze wspólności majatkowej
    > pieniadze po jego sprzedazy oraz wszelkie nabyte rzeczy z tych
    > pieniędzy?

    to podpisujesz tą intercyzę, czy nie?
    bo jak tak to wszystko jest twoje.

    > 3) Załóżmy ze mam w mieszkaniu sprzet roznego typu o znacznej
    > wartości. Ożeniłem się czy ON staje się wspolny?

    Nie. Wszystko co przed ślubem i wszystko co darowane nawet w czasie
    ślubu dalej jest majątkiem oddzielnym

    ps.
    ja bym sie nie żenił. to bez sensu przy takim podejsciu.
    narobcie sobie dzeci, które nawet z intercyzą wejdą do "majątku
    wspólnego" a potem, uwierz mi, cholernie trudno toto podzielić przy
    rozwodzie.

  • 3. Data: 2008-02-10 11:40:24
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Tak, jesli przez trzy (a może dwa) lata ten sprzęt wchodził w skład wspólnego
    gospodarstwa domowego to staje się
    wspólny, i tu nawet fakt ożenku nie ma znaczenia.
    JaC

    -----

    wchodzily w dobra nabyte przed slubem?

  • 4. Data: 2008-02-10 12:30:37
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    666 pisze:
    > Tak, jesli przez trzy (a może dwa) lata ten sprzęt wchodził w skład wspólnego
    gospodarstwa domowego to staje się
    > wspólny, i tu nawet fakt ożenku nie ma znaczenia.

    ???

    KG

  • 5. Data: 2008-02-10 15:17:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    666 wrote:
    > Tak, jesli przez trzy (a może dwa) lata ten sprzęt wchodził w skład wspólnego
    gospodarstwa domowego to staje się
    > wspólny, i tu nawet fakt ożenku nie ma znaczenia.
    > JaC

    Że co?