  • 1. Data: 2003-04-16 22:17:29
    Temat: Informacja publiczna
    Od: Jakub Jackiewicz <m...@w...katowice.pl>

    Witam.

    Jest sobie taka ustawa o dostępie do informacji publicznej. Mam pytanie -
    czy informacja na temat nazw firm (przewoźników) obsługujących linie
    autobusowe komunikacji miejskiej na zlecenie związku komunalnego gmin jest
    informacją publiczną w rozumieniu tej ustawy?

    Jeśli tak to jak wpłynąć na ten związek, aby udzielił takiej informacji? Na
    razie otrzymałem pismo z odpowiedzią wymijającą, tzn., że rzekomo
    informacje te znajdują się na stronie www, co jest nieprawdą.

    --
    Jakub Jackiewicz, Josephsdorf-O/S **** m...@w...katowice.pl
    Górnośląskie Tramwaje: http://www.wpk.katowice.pl/memphis/

  • 2. Data: 2003-04-17 18:13:00
    Temat: Re: Informacja publiczna
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Jakub Jackiewicz wrote:
> [...]
    > autobusowe komunikacji miejskiej na zlecenie związku komunalnego gmin jest
    > informacją publiczną w rozumieniu tej ustawy?

    Raczej tak.
    Art. 1. 1. Każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację
    publiczną w rozumieniu ustawy i podlega udostępnieniu na zasadach i w
    trybie określonych w niniejszej ustawie.

    > Jeśli tak to jak wpłynąć na ten związek, aby udzielił takiej informacji? Na
    > razie otrzymałem pismo z odpowiedzią wymijającą, tzn., że rzekomo
    > informacje te znajdują się na stronie www, co jest nieprawdą.

    Złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy (no bo chyba nie jest to
    organ władzy publicznej art.17) a potem skarga do NSA?

    KG