  • Data: 2002-02-27 17:28:18
    Temat: Re: INTERCYZA
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Feb 2002, Mikolaj. wrote:

    > ciekawi mnie tylko czego tyczy się taka intercyza?
    > Czy majątku wniesionego do małżeństwa czy, że tak
    > powiem, nabytego w trakcie?

    Może dotyczyć majątku obecnego i przyszłego (poprzez rozszerzenie
    lub ograniczenie zakresu przedmiotów które wejdą do wspólności).

    > I w ogóle jak jest z majątkiem wniesionym?

    Domyślnie stanowi on majątek odrębny.

    > Czy w razie rozwodu on jest przyznawany wnoszącemu
    > czy po jakims czasie sie uwspólnia?

    Domyślnie nie ma takiej możliwości. Nb. sąd nie orzeka z urzędu o
    kwestiach majątkowych przy rozwodzie (patrz zresztą art. 58 ust. 3 KRO,
    zwracam uwagę na słowo "wspólnego").

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)