  • Date: Wed, 20 Sep 2006 19:14:47 +0200
    From: castrol <j...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    <i...@n...lechistan.com> <eelh5n$kti$1@inews.gazeta.pl>
    <eeliss$l6r$1@news.onet.pl> <eelj64$s6t$2@inews.gazeta.pl>
    <i...@n...lechistan.com> <eemere$1i8$5@inews.gazeta.pl>
    <a...@n...lechistan.com> <eemrsq$r0l$2@inews.gazeta.pl>
    <450f07aa$1@news.home.net.pl> <eeo4ef$ak2$1@inews.gazeta.pl>
    <xunno6qqd91z.1753dj2w45de6$.dlg@40tude.net>
    <eeo8cm$ni0$3@inews.gazeta.pl>
    <17s47ppgyj08u$.z6kddpfx3ale.dlg@40tude.net>
    <eeospa$pbi$2@inews.gazeta.pl> <b...@4...net>
    <eeqmrn$iff$3@inews.gazeta.pl> <45116e3e$1@news.home.net.pl>
    <eerr78$ob6$1@inews.gazeta.pl>

    kam napisał(a):

    > Poza tym dopóki nie możesz podejść do towaru, stwierdzić jego cech i
    > obejrzeć wywieszki o cenie, nie została złożona żadna oferta sprzedaży.

    Czyli co? Oferta jest zlozona dopiero wtedy gdy moge podejsc do towaru,
    stwierdzic jego cechy i obejrzec wywieszki o cenie? To dlaczego w art
    543 KC nie ma o tym ani slowa, tylko wyraznie jest napisane ze produkt
    wystawiony na widok publiczny wraz z oznaczeniem ceny jest oferta sprzedazy?
    I co w przypadku kiedy ja z tym towarem zapoznalem sie np dzien
    wczesniej i teraz wlasnie z plecakiem (dajmy na to ze jest duzy i akurat
    zmiesci mi sie do plecaka) przyszedlem specjalnie go kupic?

    Z oferta sie zapoznalem wczesniej, teraz stojac na wysokosci kas, widze
    ze towar nadal jest oferowany, widze rowniez jego cene. Czy w tym
    wypadku jest juz to oferta zlozona mi przez sprzedawce czy nie?

    > Zresztą odmawiając wstępu z plecakiem sprzedawca wcale nie odmawia
    > zawarcia umowy sprzedaży, bo nawet pomijając powyższe nie przyjąłeś
    > jeszcze jego oferty. Jak zadeklarujesz chęć kupienia konkretnej rzeczy,
    > to można się zastanawiać jakie znaczenie ma odmowa i czy jest ona
    > uzasadniona.

    no jesli odmawia mi wejscia, i zapoznania sie z oferta, ktora jest
    wystawiona na widok publiczny to w takim razie podpada pod 135 KW.

    Zacytuje Tobie jeszcze raz:
    Art. 135. Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie
    handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa
    przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez
    uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru,
    podlega karze grzywny.

    Widzisz. Ustawodawca tutaj wyraznie napisal: "Kto, zajmując się
    sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego" - czyli jak
    najbardziej mowa jest tu o sklepie, "ukrywa przed nabywcą towar
    przeznaczony do sprzedaży" - czyli taki ktory jest wystawiony na widok
    publiczny.

    Jacek