    From: "J.A." <l...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Date: Tue, 19 Sep 2006 09:58:37 +0200
    <eelm1l$aa0$1@inews.gazeta.pl> <s...@l...eu.org>
    <1...@4...net>
    <0...@n...lechistan.com> <eemdiu$lp5$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <fkucjip9ck98$.nsvtsoxcknyd.dlg@40tude.net>
    <k...@n...lechistan.com>
    <1...@4...net>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <zyk7v6592syo$.p18cajnu7ff$.dlg@40tude.net>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <7ghkg0dptc5v.pprgii07u0rs$.dlg@40tude.net>
    <s...@1...acn.waw.pl>
    <1epokxw10i9kl$.1a9847da8vmtn.dlg@40tude.net>
    <s...@1...acn.waw.pl>

    Tue, 19 Sep 2006 07:44:09 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, Renata
    Gołębiowska napisał(a):

    > Nie przezornie, tylko zgodnie z wykupioną usługą. Kupiłam usługę na
    > przewóz bagażu do 20kg. Co to ma do przezorności?

    Bo innej możliwości nie miałaś.
    To właściciel ustala warunki oferty.

    > Nie zawsze.

    > Zależy. Czasem się uda (a konkretnie to udało, konkretnie to do ok
    > 70kg) czasem nie.

    Było to zgodne z regulaminem?

    > Czym innym?

    Oczywiście.
    Ty tylko masz prawo wyboru, a nie prawo ustalania limitów
    przewozu w regulaminie.
    Jeśli regulamin dopuszcza oczekiwaną przez ciebie wagę bagażu,
    tylko wtedy możesz w ogóle zacząć rozmowy z przewoźnikiem na
    temat lotu.
    Jeśli nie dopuszcza, na pokład nie wejdziesz.

    > Zgadza się. Jak w katalogu nie ma wycieczki na Teneryfę, to za Chiny
    > nie kupię w tym biurze takiej wycieczki.

    Otóż to.

    > Tylko co to ma wspólnego z
    > plecakami w sklepie?

    Właśnie ma tyle wspólnego, że jeśli regulamin w sklepie
    nie dopuszcza jakichś plecaków, to idziesz do innego sklepu,
    który dopuszcza takie plecaki.
    Dokładnie tak samo jak z samolotami.
    Jeśli w jakimś samolocie nie możesz przewieźć 70 kg bagażu, to
    szukasz sobie takiego samolotu, w którym możesz.
    Jeśliby żaden tego nie dopuszczał, to juz nic na to nie
    poradzisz.
    Ale to właśnie dlatego, że to nie ty ustalasz warunki, tylko
    właściciel.
    Zawsze można oczywiście próbować negocjować.
    Do kierownika hipermarketu też można pójść i wyłożyć mu swoje
    racje. Regulamin jednak to regulamin.
    Trzeba mu się podporządkować.

    --
    J.A.