    From: "M" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hałaśliwy ksiądz
    Date: 9 Nov 2004 19:19:47 +0100

    > Czy może któryś z Grupowiczów miał już podobne doświadczenia? Może jakaś
    > podpowiedź jak to zwlaczyć? Porada prawna?

    Po przeczytaniu Twojego posta mam takie dziwne wrazenie ze mieszkamy w jednej
    parafii, bo ja mam identyczny problem. Z jedna drobna roznica - "moj" ksiadz
    proboszcz mial juz od paru lat takie elektroniczne dzyndzonki, natomiast jakis
    miesiac temu ku rozpaczy calego osiedla zamienil je na trzy prawdziwe dzwony.
    Teraz najpierw raczy nas bimbaniem tych prawdziwych (czas puszczania ich w
    ruch waha sie miedzy 3 a nawet 30 minutami non stop) a potem - na wykonczenie -
    puszcza jeszcze jakas elektroniczna melodyjke :-( a zeby bylo weselej - w
    czasie niedzielnych mszy wystawiany jest przed kosciol megafon, przez ktory na
    cale osiedle puszczana jest msza. Dzialanie mozna by uznac za celowe gdyby
    przed kosciolem falowal tlum wiernych, ktorzy nie zmiescili sie juz w kosciele
    (sporym swoja droga). Jednakze przewaznie przed kosciolem ni zywego ducha, z
    zadka - pojedyncze osoby zajete konwersacja.

    Oszalec mozna, naprawde.

    Niestety proby polubownego zalatwienia tej sprawy nic nie daly - u ksiedza
    byla trzyosobowa delegacja na rozmowie - obiecal ze sciszy i.... nic nie
    zrobil. Nastepnie skierowalismy do niego petycje podpisana przez kilkadziesiat
    osob mieszkajacych na moim osiedlu - to rowniez nie odnioslo zadnego skutku...

    W istocie pozostalo tylko zmierzenie natezenia dzwiekow emitowanych przez ten
    kosciol i sprawdzenie norm obowiazujacych w tej mierze, a potem pogonka
    administracyjna. Ale do tego jak narazie nikt (w tym ja rowniez) sie nie kwapi.

    Pozdrawiam i jednocze sie w bolu :-)