    From: "Mr. Misio" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.os.linux,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hacking...
    Date: Sun, 17 Feb 2013 14:35:41 +0100

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
> [...]
    z-art-278-kodeksu-karnego

    > Czyli jeśli idę sobie przez park i usiądę na parkowej ławce, nie będącej
    > moją własnością, i w ten sposób ją zajmę - to jestem złodziejem?

    Nie. Bo łąwka jest dostępna publicznie i jej celem jest pozwolenie na
    siadanie obywatelom świata.

    Ale jeśli weźmiesz tą łąwkę i zaniesiesz do swojego ogródka to bedzie
    kradzież.

    "Chodzi o wyjęcie cudzej rzeczy ruchomej spod władztwa danej osoby."

    Łąwką w parku nie możesz swobodnie zarządzać jak swoją. Możesz usiąść.
    Nie możesz sprzedać łąwki. Zabrać jej do siebie.

    PRzenieść też nie możesz (w inne miejsce parku) choć to nie będzie
    kradzież, ale w zależności co zrobiłęś: wybryk chuligański, wandalizm,
    niszczenie mienia, lub niska szkodliwośc społeczna a nawet brak
    szkodliwości jeśli łąwka nie uszkodzona a przestawiłęś ją do słońca (ale
    powinieneś potem ją odstawić tak jak stała).