    From: "ssj5" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancje do 01.01.2003 pytanie
    Date: Wed, 29 Jan 2003 15:12:28 +0100

    Użytkownik "Piotr/inw" <i...@a...wytnij.alto.com.pl> napisał w wiadomości
    news:b18j14$h3p$1@news.tpi.pl...
    Czyli ja musze udzielac 2 letniej gwarancji a dystrybutor rocznej ? przeciez on
    jest tez sprzedawca i sprzedaj mi towar i jego dotycza inne przepisy ????

    Nikogo nie obowiązuje gwarancja dwuletnia.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1176.htm
    --

    moze mu chodzi o niezgodnosc towaru z umowa?
    w/w ustawa mowi:

    Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
    kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem
    sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej
    jednego roku.

    ssj5