    From: "Marcin S." <t...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja
    Date: Fri, 9 Jan 2004 04:11:24 +0100

    Uzytkownik Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>, nasmolil w wiadomosci
    news:octevvsji8q94orcn9s6bk3hndf860cgke@4ax.com

    > 5) Komputer powinien być poddawany co 3 miesięce przeglądom
    > technicznym, nie stosowanie się do tej zasady grozi utratą gwarancji
    > (co prawda nie jest napisane kto ma dokonywać tych przeglądów ;-) ,
    > ale nie mam zamiaru potem się ewentualnie kłócić)? Ktoś wie jak to
    > reguluje prawo i jaka jest praktyka?

    Za ten zapis powinni dostac nobla z dziedziny glupota :D Jest to dzialanie
    niezgodne z prawem. Jezeli dostaniesz nowy podzespol w zamian za zakupiony
    przed 2003 rokiem to obowiazuje stary okres gwarancji (Art. 581 §1. Jeżeli w
    wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji
    zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw
    rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili
    dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli
    gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do
    części wymienionej.). Natomiast jezeli beda pyskowac :P to jest i w nowej
    ustawie korzystny dla Ciebie zapis. A mianowicie:

    Art 10.1 USTAWY O SZCZEGÓLNYCH WARUNKACH SPRZEDAŻY KONSUMENCKIEJ oraz o
    zmianie kodeksu cywilnego z dnia 7 lipca 2002
    "Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w
    przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
    kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
    przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
    jednakże nie poniżej jednego roku". Tak wiec wybor nalezy do Ciebie.

    Marcin