  • Data: 2004-03-17 01:40:21
    Temat: Re: Gwałt - czy można jeszcze coś zrobić
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Magik wrote:
    > Witam
    > właśnie sie dowiedziałem ze bliska mi osoba została zgwałcona, gwałt miał
    > miejsce dawno bo prawie rok temu został dokonany na 16 letniej dziewczynie
    > przez 17-18 letniego chłopaka. Gwałt nie został nigdzie zgłoszony. mam takie
    > pytanie czy mozna jeszcze cos próbować zdziałać gdzieś to zgłośić, czy

    Teoretycznie można - do przedawnienia jeszcze bardzo daleko.

    W praktyce - jak to można udowodnić? Po roku obdukcji nie zrobisz,
    śladów biologicznych nie pobierzesz. Zostają tylko zeznania. Tylko ile
    one są warte? Ja też mogę nagle polecieć na policję i twierdzić, że rok
    temu sąsiad mnei zgwałcił - i co, to on ma się tłumaczyć, że nie jest
    wielbłądem? (inna sprawa, że bydlak z niego jest, ale z inego powodu)

    Są jacyś świadkowie? Inne ofiary? Może choć zna jakieś jego intymne
    szczegóły (znamiona na przykład) których nie miała okazji poznać inaczej
    (na basenie np.)?

    Bo jak nie ma dowodów - to kicha.

    Ewentualnie - może spróbować jakieś prowokacji? I nagrać go przez jakąś
    'pluskwę'? Tylko tym to się jeśli już to jakiś prywatny detektyw mógłby
    raczej fachowo zająć, doradzić - i nie za darmo. Państwowa policja
    prawdopodobnie 'nie ma środków'.

    > pozostaje zwykłe spuszczenie wpierdolu temu komuś????

    ...i potem pójdziesz siedzieć za napad i pobicie osoby (z formalnego
    punktu widzenia) niewinnej? Warto?