  • Data: 2009-07-05 11:17:16
    Temat: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    castrol pisze:

    > Tak

    > Nie ma takich gier. Informacja na pudelku jest tylko informacja, ale
    > zadne przepisy w Polsce tego nie reguluja.

    > Musi.

    A czemu nigdy nikt nigdy nie sytuuje tego problemu w kontekście
    ograniczonej zdolności do czynności prawnych? Dla mnie sytuacja wygląda
    następująco: przychodzi 15-latek do sklepu, bierze z półki grę
    (przyjmuje ofertę), jednak (przy założeniu, że nie jest to umowa w
    drobnych bieżących sprawach życia codziennego i kilka innych wyjątków)
    ważność takiej umowy zależy od jej potwierdzenia przez przedstawiciela
    ustawowego małoletniego.

    Moim zdaniem sprzedawca ma prawo żądać wszelkich informacji co do wieku
    i danych umożliwiających identyfikację rodziców kupującego. Nie jest to
    równoznaczne z prawem do legitymowania, ale w mojej ocenie niepodanie
    tych danych usprawiedliwia odmowę wydania towaru.

    pozdrawiam
    kuba

    pozdrawiam
    kuba