    From: "> mAnDeLbRoT <" <mandelbrot@t_l_e_n.p_l>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Grozenie przez pracodawce...
    Date: Tue, 28 Sep 2004 19:19:48 +0200

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    news:slrnclivbp.eqt.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..
    > Zlozylem wypowiedzenie ale dowiedzialem sie,ze na pewno z tytulu
    > wypowiedzenia umowy zlecenie jestem winien firmie "jakies pieniadze".
    > Dodatkowo bede musial "zaplacic kare umowna" i na pewno zlamalem "okres
    > wypowiedzenia"... "Cos na pewno znajdziemy" uslyszalem.
    > Umowa zlecenie podpisana na okres 6 miesiecy, czysty i jasny stosunek
    pracy
    > (ale nie dla pracodawcy).

    Czytalem kiedys w Dobrej Firmie RP, ze jezeli z pracodawca laczyl Cie
    faktyczny stosunek pracy, a miales podpisana umowe - zlecenie, majaca
    zastosowanie w jasno okreslonych prawem przypadkach mozesz dochodzic przed
    sadem pracy uznania wykonywanych czynnosci jako stosunku pracy, ze
    wszystkimi jego konsekwencjami tj. ZUS-em, nadgodzinami, prawem do urlopu
    platnego etc. Jezeli swoja prace wykonywales regularnie w narzuconych przez
    pracodawce godzinach np. codziennie od 7.00 do 15.00 to juz jest przeslanka
    ze z pracodawca laczyl sie stosunek pracy (moge sie troszke mylic, poszukaj
    w archiwum RP, ale sedno sprawy wyglada z grubsza tak jak napisalem).

    > "Par.8. (..)kary umowne w przypadku:
    > c) odstapienia przez Zleceniobiarce od wykonania umowy, w calosci lub
    > czesci, z przyczyn, za ktore Zleceniodawca nie odpowiada w wysokosci 300%
    > wartosci umowy netto lub odpowiednio 150% wartosci netto robot od ktorych
    > wykonania odstapiono"

    Kodeks cywilny Art. 746 par. 2:

    Przyjmujący zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Jednakże gdy
    zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu,
    przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę.

    > Tyaa tylko,ze ja zlecenia dostawalem od klientow, wiec nie moga sie tymi
    > karami podetrzec...(mam nadzieje)
    > No i "par.11. zmiany umowy wymagaja formy pisemnej pod rygorem
    niewaznosci"
    > To dostali dzisiaj wymowienie pisemne z data na 1.10.2004. Okres
    > wypowiedzenia jakis obowiazuje ?

    jw.

    pozdrawiam