    From: "Qwax" <...@...Q>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gdzie pytać o wykładnię prawa?
    Date: Tue, 27 May 2003 16:59:38 +0200

    > No przeciez Konstytucja daje ci prawo do sadu,a jesli ci chodzi o
    podstawe do
    > wystapienia o wykladnie to wg mnie przeciez o to chodzi,no chyba ze
    caly czas ci > chodzi o instytucje ktora istnieje obok sadu i daje
    obywatelom te wykladnie
    > przepisow,jesli jestes silnie przekonany ze takie cos istnieje to
    juz nic nie
    > poradze.

    Nie - to może być SN, może być NSA może być ....
    żebym mógł zadać np pytanie

    "
    == Kwestia podstawy obliczenia
    "nie więcej niż 1/2 wynagrodzenia" ===

    Pracownik zarabia 1000zł netto
    Na zasądzone (i regularnie płacone 'z ręki') alimenty
    w wysokości 300 zł

    Do jakiej wysokości może mu komornik zająć wynagrodzenie?
    (a co by było gdyby zasądzone alimenty wynosiły 600 zł? ;-))) )
    "

    Oczywiście odrobinę szerzej opracowane - z uzasadnieniami.

    I tu żaden sąd nie jest konieczny do rozpatrzenia sprawy - a zajęcie
    komornicze ma w tym momencie duże implikacje od 'nierównego
    traktowania dzieci przez prawo' po administracyjne 'wsadzenie osoby do
    więzienia'

    Pozdrawiam
    Qwax