    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fundusz remontowy Wspólnoty
    Date: Sat, 9 Oct 2004 19:14:42 +0200

    On Thu, 7 Oct 2004, Tomasz wrote:

    >+ Witam ,
    >+ Mam pytanie odnośnie zapisu w regulaminie wspólnoty, któy dotyczy
    >+ rozliczenia nadpłat na FR a jest następujący:
    >+
    >+ 1. W przypadku sprzedaży lokalu właścicielowi zostanie wypłacona odpowiednia
    >+ wielkość wkładu remontowego.
    >+ 2. Nowy właściciel lokalu musi wpłacić taką samą wielkość wkładu
    >+ remontowego.
    >+
    >+ Zapsi ten wydaje mi się wadliwy

    A mi nie.
    Twoje rozumowanie wygląda na "rozumowo poprawne", jako że NA OGÓŁ
    mało i średniozamożnych właścicieli nie stać na "wyłożenie z kieszeni"
    naraz pieniędzy na np. wymianę dachu.
    Ale FORMALNIE... formalnie to powinno być tak, że JAK się "coś
    zepsuje" to współwłaściciele *składają się* na remont.
    "Przedpłacony fundusz" stanowi w sumie depozyt właścicieli mieszkań.
    A bieżące "rozliczanie" reguluje jak na mój gust (z ustawy
    o własności lokali):
    +++++++
    Art. 15. 1. Na pokrycie kosztów zarządu właściciele lokali
    uiszczają zaliczki w formie bieżących opłat, płatne z góry
    do dnia 10 każdego miesiąca.
    -------

    No i "nadpłacone" pieniądze chyba NIE mają *żadnego* uzasadnienia
    innego niż właśnie "depozyt na zaliczki"... :]

    >+ czy ta kwestia musi być uregulowana w
    >+ regulaminie Wspólnoty czy nie można w ogóle to wyrzucić

    IM*H*O - nie jestem prawnikiem i z chęcią poczytam innych
    wypowiedzi - przy braku innych uregulowań rozliczenie
    powinno wyglądać WŁAŚNIE TAK.
    Zapis w regulaminie ma ten plus że "nowi" właściciele są
    świadomi co robią... :]

    >+ a podbne kwestie
    >+ niech załatwia sprzeający/kupujący podając odpowiednią cenę mieszkania
    >+ zawierającą ewentualne nadpłaty na FR?

    To powiedz mi jedno: "nadpłata" to są CZYJE pieniądze ?
    I jakim prawem ktoś może rozporządzać CZYIMIŚ pieniędzmi nie
    mając fdo tego ustawowego upoważnienia ?

    >+ Jeśli w ogóle można mówić o nadpłątach bo w sumei FR
    > tworzony jest na bieżące

    ...OK...

    >+ i przyszłe remonty

    ...i tu stan faktyczny jest taki że współwłaściciele zgadzają
    się deponować w kasie wspólnoty zapas pieniędzy "żeby nie
    kusiło ich wydać na nowe auto" :]

    Wcale nie jestem pewnien czy jakby ktoś się uparł nie dałby
    rady wymusić NIE deponowanie "nadpłaty" :>

    Schody się sypią, kable spaliły, dach zarwał i coś tam jeszcze - to
    w przyszłym miesiącu dopłata 12 000 od mieszkania... :]

    >+ wynikłe
    >+ z wcześniejszego użytkowania przez sprzedającego ten lokal.

    Moim zdaniem współwłaściciel musi płacić z założenia dopiero
    "jak się sypie", a nie "zapas na amortyzację" :]

    pozdrowienia, Gotfryd