  • 1. Data: 2008-03-10 11:23:40
    Temat: Filmy z eLek jako dowód wykroczenia
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>

    Gdzieś mi się obiło o uszy, że niektóre ośrodki szkolenia kierowców
    udostępniają film ze swoich samochodów (każdy samochód ma
    wideorejestrator), by policja mogła ścigać popełniających wykroczenia.
    Jaką moc prawna mają takie filmy?

    zyga
    --
    warning!
    http://zarzecki.com

  • 2. Data: 2008-03-10 12:01:21
    Temat: Re: Filmy z eLek jako dowód wykroczenia
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 10 Mar, 12:23, "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>
    wrote:
> [...]
    > udostępniają film ze swoich samochodów (każdy samochód ma
    > wideorejestrator), by policja mogła ścigać popełniających wykroczenia.

    moim zdaniem taką samą jak film który nakręcił by ktoś na ulicy z tym
    że zazwyczaj
    w eLce jest kursanta i instruktor czyli przy okazji filmu mamy tez
    dwóch wiarygodnych świadków.

    tutaj masz przykład

    http://www.tvn24.pl/12690,1539650,wiadomosc.html

  • 3. Data: 2008-03-10 13:06:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom> napisał w
    wiadomości news:fr35qt$ceb$2@mx1.internetia.pl...

    Wiarygodność tego zapisu jest na pewno większa, niż zeznania świadka.

  • 4. Data: 2008-03-10 13:27:45
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    [ciap]

    > Wiarygodność tego zapisu jest na pewno większa, niż zeznania
    > świadka.

    Chyba tylko przy udowodnionym braku poczytalności świadka.

  • 5. Data: 2008-03-10 17:03:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba tylko przy udowodnionym braku poczytalności świadka.

    Świadek może kłamać (zapis video też można spreparować), ale może sie
    również mylić. Video samo z siebie się nie pomyli.

  • 6. Data: 2008-03-10 18:21:07
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 10 Mar 2008 18:03:31 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Świadek może kłamać (zapis video też można spreparować), ale może sie
    > również mylić. Video samo z siebie się nie pomyli.

    Czy to oznacza, ze ja rowniez (jak i kazdy z nas) moze zamontowac sobie
    taki rejestrator w samochodzie i policja bedzie karac sfilmowanych przeze
    mnie kierowcow?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2008-03-10 18:59:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy to oznacza, ze ja również (jak i każdy z nas) może zamontować sobie
    > taki rejestrator w samochodzie i policja będzie karać sfilmowanych przeze
    > mnie kierowców?

    Oczywiście. Z tym, że nie Policja, a Sąd. Policjant może nałożyć mandat
    jeśli jest świadkiem wykroczenia albo zarejestruje je służbowym
    urządzeniem. Rejestrator w prywatnym samochodzie plus zeznanie kierującego
    jest wystarczającym dowodem do wszczęcia postępowania i raczej powinno
    wystarczyć do skazania sprawcy. Pewnym problemem będzie konieczność
    częstych wizyt w sądzie właściciela fotorejestratora, bo o ile sprawca nie
    podda się dobrowolnie karze, to sąd najpewniej będzie chciał wysłuchać
    świadka.

  • 8. Data: 2008-03-10 23:14:11
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > konieczność częstych wizyt w sądzie właściciela fotorejestratora, bo o
    > ile sprawca nie podda się dobrowolnie karze, to sąd najpewniej będzie
    taki videorejestrator musi posiadac homologacje (pytalem sie policjantow
    z drogowki o to)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 9. Data: 2008-03-10 23:24:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SlawcioD" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > taki videorejestrator musi posiadac homologacje (pytalem sie policjantow
    > z drogowki o to)

    Videoradar musi posiadać homologację. Bo jest urządzeniem pomiarowym. Ale
    jaki sens ma domaganie się homologacji od normalnej kamery video? Stajesz
    sobie na skrzyżowaniu i nagrywasz. potem sąd Cię przesłuchuje. Nagranie
    jest po prostu formą Twoich zapisków. Bardziej obiektywną, niż opowiadanie
    i mniej wrażliwą na przekłamania.

  • 10. Data: 2008-03-11 10:01:27
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "SlawcioD" <s...@p...onet.pl> napisał
    > taki videorejestrator musi posiadac homologacje (pytalem sie policjantow z
    > drogowki o to)

    bo mierzy prędkość. Jakbyś miał prywatny radar to bez homologacji łatwo
    byłoby obalić twój pomiar. Ale nagrywanie samych wykroczeń bez pomiaru jest
    dość silnym dowodem.