    From: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Energia wiatrowa, wodna
    Date: Fri, 21 Jul 2006 09:26:24 +0200

    > Przed chwila usłyszałem w radiu, ze jezeli osoba prywatna podłaczy sobie
    > baterie słoczeczna lub czerpie energie wodna (wszytsko we własnym
    > zakresie)
    > to wygenerowana energie musi 'oddac' elektrowni ktora sprzeda ja tej
    > osobie
    > po danej cenie.
    > Wierzyc mi sie nie chce, ze tak jest, ale w naszym kraju wsyztsko sie moze
    > zdarzyc :D
    > Czy to prawda?

    Nie do końca tak. Energię elektryczną: wiatrową, wodną, którą wyprodukujesz,
    a nie zużyjesz, elektrownia ma obowiązek od ciebie kupić. Taki
    proekologiczny przepis. Moim zdaniem bardzo mądry. Nie wiem, gdzie tego
    szukać, ale tak jest.

    Być może to, co słyszałeś dotyczyło sprzedaży energii przez Ciebie dla
    innego odbiorcy, niż energetyka.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"