    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Emerytury w Niemczech
    Date: Thu, 28 Nov 2013 14:50:26 +0100

    Dnia 2013-11-28 12:55, Użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > To co wymieniasz to nie wystarczy nawet na pokrycie obecnego
    > niezrównoważenia FUS, a co dopiero na powiększenie wydatków
    > o którym mowa.
    >
    > Zresztą. Tak naprawdę te 67 lat to fikcja. Przy poziomie
    > nowych emerytur, to wybór będzie: pracować dłużej (powyżej
    > tego 67 roku życia) albo stracić środki do życia.
    >
    > Już teraz czytałem o badaniach w których ~15-20% osób
    > planuje pracować dłużej. Z czasem ten odsetek będzie
    > się powiększać jak sądzę.

    Wedle mojej nie popartej badaniami oceny około 20 procent
    emerytów dorabia (głownie na czarno) do emerytury.
    Część dlatego że może a pieniądze zawsze się przydadzą
    a część dlatego że musi (emerytura poniżej tysiąca zł).
    Dzisiaj ponad połowa pracujących nie odprowadza na fundusze
    emerytalne kapitału od swoich zarobków, część nie odprowadza
    całkiem a większa część odprowadza od najniższej krajowej.
    Oni będą musieli pracować do końca i większość z nich ma
    tego świadomość.