    From: cyklista <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Emerytury mundurowe
    Date: Tue, 29 Dec 2009 11:27:57 +0100

    Użytkownik Herald napisał:

    > Po pierwsze, to ratownik jest "zatrudniony" jako "podwykonawca" w szpitalu
    > lub pogotowiu. Jest przedsiębiorcą taki ratownik.

    Więc jako przedsiębiorcą w takim zawodzie mógł posiadać ubezpieczenie,
    które przyda się i w takich przypadkach jak ten opisany poniżej. (więc
    nie najtańsze OC a trochę lepsze chroniące jego). Niestety
    samozatrudnienie to nie tylko większe pieniądze otrzymywane do ręki ale
    też konieczność myślenia o sobie jako pracodawcy a nie pracowniku.

> [...]
    > Leki na HIV kosztują koło 7-8 tysięcy, a na tą żółtaczkę, kilkumiesięczne
    > leczenie kosztuje z tego co mówiono - około kilkuset tysięcy złotych.
    > Co prawda, szpital "pożyczył" lek na HIVa, ale ratownik musiał go w ciągu
    > kilku dni odkupić.
    > Zarówno dyrekcja, księgowość szpitala, pogotowia, przedstawiciel
    > ministerstwa zdrowia - mówili że faktycznie jest "dziura" w ustawie i
    > trzeba ją "szybka załatać" ... kurwa pojeby. A facet za udzielanie pomocy
    > ma przesrane życie i na razie perspektywę kilkuset tysięcznych kredytów,

    Skoro jest ubezpieczony ZUS- owo jako przedsiębiorca to dlaczego nie
    otrzymał tego leczenia normalnie w szpitalu w ramach funduszu?

    ps. oczywiście wiem jak ciężka jest praca ratownika medycznego i jakie
    niesie ze soba zagrożenia, dlatego też tak krytycznie napisałem o tym
    przypadku, żeby w goglach zostało to jako ostrzeżenie i wskazówka dla
    innych samozatrudniających się osób w podobnych zawodach