  • 1. Data: 2004-04-22 15:08:17
    Temat: Emeryt vs student na DG co z ZUSem??
    Od: "Bert" <b...@i...pl>

    Witam
    Chce zalozyc DG aby finansowac moje studia i moge to zrobic na 2 sposoby:
    1. Emeryt-moja mam, oplaty ZUS 150zł i US 8,5%
    2. ja student zaoczny - pełny ZUS ok 600zł + US 8,5%
    Nigdzie nie pracuje i jestem na utrzymaniu mamy.
    Firma bedzie zajmowac sie naprawa sprzetu komputerowego itp. i jesli
    zarejestruje to na mame to ciezko bedzie uwierzyc urzednikom z ZUS ze to
    mama naprawia, a nie ja-syn.
    Jak to rozwiazac z ZUSem, bo jak zarejestruje to na siebie to nic nie
    zarobie.
    Bo przewidywany dochod to ok 300-400zł
    Jak pisalem to tylko dodatkowy dochod na studia, bo nigdzie nie moge znalesc
    pracy.
    Prosze o pomoc co wybrac??
    Bo boje sie kontroli ZUSu w tej kwestii.
    Czy jest jakis przepis zebym pomagal mamie przy DG i nie rejestrowac mnie w
    ZUSie??
    Pobieram do tego alimenty (nie wiadomo jak dlugo) z funduszu
    alimentacyjnego. Cos musze wymyslic zeby kontynuowac studia.
    Dziekuje bardzo za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    Bartek

    Ps.
    W ZUSie wytykaja mi tylko przepisy pod nos i nie wytlumacza nic :(
    Pieniadze male a problemow od ch.....

  • 2. Data: 2004-04-22 21:06:13
    Temat: Re: Emeryt vs student na DG co z ZUSem??
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    zarejestruj się na babcie
    urzędasom co nie uwierzą każ się pałować
    student do 26 roku życia nie płaci nic od umowy zlecenia do zus

  • 3. Data: 2004-04-25 08:26:42
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Bert wrote:

    > Witam
    > Chce zalozyc DG aby finansowac moje studia i moge to zrobic na 2 sposoby:
    > 1. Emeryt-moja mam, oplaty ZUS 150zł i US 8,5%

    Ja bym wybrała tą opcję + ustanowienie pełnomocnictwa, u notariusza kosztuje
    to ok. 40zł.

    krys