  • 1. Data: 2008-06-11 12:26:27
    Temat: Egzekwowanie opłacenia faktury
    Od: Ł.S. <z...@g...com>

    Witam

    Minęło 3 miesiace od daty wystawienia faktury, a odbiorca nie placi (termin
    byl 2tygodnie) , powiedzmy ze juz mineło 3 miesiace.
    I co teraz? Jak oficjalnie zaczac? Klient nie odpowiada na e-maile.
    Wyslac oficjalne pismo poleconym? Czy moge prosic o wzor takiego pisma.
    W owym pismie co jeszcze uwzglednic? Tzn jak uwglednia sie odsetki w
    fakturze? wystawia sie korekte?

    pozdrawiam

    Łukasz

  • 2. Data: 2008-06-11 12:54:58
    Temat: Re: Egzekwowanie opłacenia faktury
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    Ł.S. pisze:
> [...]
    > (termin byl 2tygodnie) , powiedzmy ze juz mineło 3 miesiace.
    > I co teraz? Jak oficjalnie zaczac? Klient nie odpowiada na e-maile.

    Tak. A najlepiej z potw. odbioru

    > Czy moge prosic o wzor takiego pisma.

    Google wylaczyli?
    http://www.google.pl/search?q=wezwanie+do+zap%C5%82a
    ty+wz%C3%B3r&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:
    pl:official&client=firefox-a

    > W owym pismie co jeszcze uwzglednic? Tzn jak uwglednia sie odsetki w
    > fakturze?

    W tej fakturze to juz nie uwzglednisz, bo przeciez juz wystawione.
    Odestki liczysz za kazdy dzien od dnia wymagalnosci (nast. dzien po
    terminie zaplaty) do dnia zaplaty - wiec dopiero jak Ci
    zaplaci to bedziesz wiedzial ile jest tych odsetek

    --
    pozdr
    luck

  • 3. Data: 2008-06-11 14:21:43
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Ł.S. wrote:

    > Minęło 3 miesiace od daty wystawienia faktury, a odbiorca nie placi
    > (termin byl 2tygodnie) , powiedzmy ze juz mineło 3 miesiace.
    > I co teraz? Jak oficjalnie zaczac? Klient nie odpowiada na e-maile.

    Właśnie zamknąłem podobną sprawę, ale nie załatwiłem jej w końcu mailem
    (bo też albo nie odpowiadali, albo prosili o cierpliwość), a
    telefonicznie. Wystarczyła miła rozmowa z księgową i przelew wyszedł. 3
    miesiące po terminie, ale jednak w końcu.

    > Wyslac oficjalne pismo poleconym?

    Pismo na wszelki wypadek też wysłałem, mailem, listem poleconym i faksem :-)

    Czy moge prosic o wzor takiego pisma.
    > W owym pismie co jeszcze uwzglednic? Tzn jak uwglednia sie odsetki w
    > fakturze? wystawia sie korekte?

    Ja osobiście darowałem sobie kwestię odsetek. Chociaż w zasadzie
    powinienem oprócz nich doliczyć jeszcze rónice kursowe (faktura w euro).
    Zawsze lepiej coś niż nic.

    Spróbuj zatem ochłonąć z nerwów (wiem to strasznie trudne) i zebrać się
    do spokojnej rozmowy z księgową, próbując uderzyć w nutkę współczucia
    dla Twej trudnej sytuacji. Taki psychologiczny zabieg, który może
    sprawić, że nic nie trzeba wymuszać, a druga strona sama zmięknie. Może
    się uda. Nie wszyscy zwlekający z płatnościami to oszuści.

    Życzę powodzenia!

    --

    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2008-06-11 21:15:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jun 2008, Ł.S. wrote:

    > Tzn jak uwglednia sie odsetki w fakturze? wystawia sie korekte?

    Nie.
    Takie odsetki nie są zapłatą za towar czy usługę. Nie stanowią sprzedaży.
    Stanowią odrębny przychód, nie podlegający VAT
    Wystawia się na to notę księgową albo inny podobnie brzmiący w swoim
    tytule rachunek :)

    pzdr, Gotfryd