    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Egzekucja komornicza
    Date: Tue, 05 Oct 2010 12:52:04 -0500

    On 10/4/2010 7:21 PM, Bolcio1 wrote:
    > Mieszkam (bez meldunku)

    meldunek bez znaczenia, wazne, ze mieszkasz.

> [...]
    > mieszkanie (osobne bezpośrednie wejście z zewnątrz, inna kondygnacja
    > itp) od zajmowanych przez własciciela domu. Mieszkanie to posiada
    > własną kuchnię i łazienkę i jest wyposażone w podstawowe sprzęty. W
    > zamian zobowiązałem się w umowie do świadczenia drobnych prac
    > konserwatorskich i napraw w domu (nie, nie nazywam się min. Graś;-)
    > W związku ze wszczętą przeciwko mnie sądową egzekucją komorniczą mam
    > nast. pytania:
    > 1. czy komornik może domagac sie wejscia do częsci domu własciciela?
    > czy moze zajmowac tam ruchomości (juz się nimi interesował)?

    generalnie komornik moze wszystko, wystarczy mu podejrzenie, ze możesz
    tam przechowywac, rzeczy, których jesteś właścicielem.
    Jeśli zajmie rzeczy nalezace do kogos innego, ten ktos ma prawo wytoczyc
    powodztwo przciwegzekucyjne, natomiast komornika powstrzymac sie nie da.

    > 2. czy wszystkie rachunki bankowe objęte są ochroną kwoty nie
    > podlegajacej zajęciu (zdaje sie to 3krotna wysokośc śr. poborów), czy
    > tylko takie, które explicite nazywają się oszczędnościowe?

    a sa jakies inne nieoszczednosciowe, ktore moze posiadac osoba fizyczna?

    firma to inna bajka

    > 3. czy może w ramach tych rachunków obciążać przypisane do nich karty
    > kredytowe?

    kredytowe nie, bo to nie kasa tylko kredyt. tak samo jak nie moze w
    twoim imieniu poprosic o debet w koncie i go sobie zabrac.
    no chyba, ze nie o kredytowcyh piszesz.

    > 4. czy komornik, ot tak sobie, może przyznać wynagrodzenie (które ja
    > przeciez ostatecznie zapłacę) adwokatowi wierzyciela za udział (w
    > bliżej nieznanej formie) w egzekucji?

    tego nie wiem.
    a nie jest tak, ze koszty adwokata byly doliczone do wyroku

    > 5. jak jest praktyka przy zbiegu egzekucji sadowej i
    > administracyjnej,- komu zwykle przyznawane jest ich prowadzenie?

    zdaje sie, ze maja sie dogadac.