    From: "S.M." <w...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziedziczenie a intercyza.
    Date: Sat, 20 Jul 2002 07:44:06 GMT

    "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> wrote in message
    news:ah8g06$r1b$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Nie.. to nie "woda z mozgu", lecz wskazowka, ze jesli chce sie
    zadysponowac
    > swym majatkiem
    > tak, by pominac czesc "ustawowych spadkobiercow" tak by "nie mieli nic do
    > tego",
    > trzeba to zrobic za zycia.

    Podtrzymuje moja poprzednia wypowiedz. Grupowicz zadal konkretne pytanie
    (jak zabezpieczyc interesy dziecka i zoany na wypadek smierci) i uzyskal
    konkretna odpowiedz.
    Pierwsza grupa spadkobiercow ustawowych to wlasnie malzonek i dzieci. Wiec
    problem zachowku w tym konkretnym przypadku odpada. Gdyby Grupowicz chcial
    zapisac caly swoj majatek kochance (nic nie pozostawiajac zonie i dziecku)
    to co innego - wtedy udzielilbym mu informacji o zachowku. Ustanowienie
    spadkobierca testamentowym zony i dziecka nie narusza interesow
    spadkobiercow ustawowych !

    Dobry prawnik charakteryzuje sie tym, ze udziela odpowiedzi na konkretne
    pytanie, rozwiazuje konkretny problem. Zasypanie kogos masa nieprzydatnych
    mu informacji jest pozbawione sensu. Po co mam szczegolowo rozpisywac sie o
    dziedziczeniu gospodarstw rolnych, skoro Grupowicza to nie interesuje? A
    idac Twoim tokiem rozumowania szczegolowo nalezaloby mu przedstawic ta
    kwestie.

    Pozdrawiam,
    S.M.