eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy? › Re: Dziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy?
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy?
    Date: Wed, 28 Dec 2022 12:59:25 +0100

    On Wed, 28 Dec 2022 12:08:40 +0100, Olin wrote:

    > Prawdopodobnie chodzi o kwestię "nadzoru"
    >
    > https://www.monitorszkoly.pl/artykul/powierzenie-opi
    eki-nad-dzieckiem-regulacje-prawne-i-szczegolne-przy
    padki
    > Od chwili przekroczenia przez dziecko progu szkoły odpowiedzialność za jego
    > zdrowie, życie i czyny ponosi szkoła.

    > https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/ko
    deks-cywilny-16785996/art-427
> [...]
    > że uczynił zadość obowiązkowi nadzoru albo że szkoda byłaby powstała także
    > przy starannym wykonywaniu nadzoru. Przepis ten stosuje się również do osób
    > wykonywających bez obowiązku ustawowego ani umownego stałą pieczę nad osobą,
    > której z powodu wieku albo stanu psychicznego lub cielesnego winy poczytać
    > nie można.
    >
    > Podsumowując: nie chcesz się "bujać" w sądzie czy to np. szkoła powinna
    > zapłacić a nie ty,
    > albo nie chcesz się bujać z TU, czy nie można było uniknąć szkody pomimo
    > nadzoru, to kupujesz opcję i masz WARTE w 4 literach.

    Zaraz zaraz - i wyplaci, czy wlasnie bedzies sie bujał, bo to twoja
    wina, zle pilnowałes.

    > W przypadku wybicia szyby raczej się WARTA czepiać nie będzie, że opcji nie
    > masz, ale jakby np. dzieciak zabrał niezabezpieczone kluczyki, i pojechał, i
    > rozwalił samochód sąsiadowi na kwotę 100 000 PLN to pewnie tak.

    Wystarczy ze dzieciak na ulice wybiegnie czy upadnie, a kierowca w
    odruchu ominiecia trafi w latarnie i rozbije swojego ... 200tys
    to juz nie tylko mercedes :-(

    Ba - moze wtedy inna osobe trafic, i odszkodowanie bedzie wieksze ...

    J.