  • 1. Data: 2010-01-03 23:05:40
    Temat: Działalność konkurencyjna wspólnika
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    Art. 56. § 1. Wspólnik obowiązany jest powstrzymać się od wszelkiej
    działalności sprzecznej z interesami spółki.
    § 2. Wspólnik nie może, bez wyraźnej lub domniemanej zgody pozostałych
    wspólników, zajmować się interesami konkurencyjnymi, w szczególności
    uczestniczyć w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki
    jawnej, partner, komplementariusz lub _członek organu spółki_.

    Mam konkretne pytanie: czy powyższy art. 56. KSH stanowi o tym, że wspólnik
    S.C. nie może być jednocześnie wspólnikiem innej Sp. z o.o. będącej
    konkurencją tej pierwszej? Pytanie jest czysto teoretyczne i dotyczy
    przejścia jednej osoby ze spółki do spółki. Dodam, że Sp. z o.o. byłaby
    dopiero zakładana i osoba nie byłaby zatrudniona w tejże sp. z o.o.

    Pozdrawiam,
    Pan Łoś

  • 2. Data: 2010-01-04 10:45:31
    Temat: Re: Działalność konkurencyjna wspólnika
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 04-01-2010 00:05, Pan Łoś pisze:
> [...]
    > przejścia jednej osoby ze spółki do spółki. Dodam, że Sp. z o.o. byłaby
    > dopiero zakładana i osoba nie byłaby zatrudniona w tejże sp. z o.o.

    Tak na wstępie ten przepis dotyczy spółki jawnej, a nie cywilnej. A
    udzielając odpowiedzi na pytanie oznacza to, że wspólnik spółki jawnej
    nie może być członkiem zarządu ani rady nadzorczej (komisji rewizyjnej)
    w spółce z o.o. Wspólnikiem w takiej spółce może być.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-01-04 11:35:22
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

> [...]
    > może być członkiem zarządu ani rady nadzorczej (komisji rewizyjnej) w
    > spółce z o.o. Wspólnikiem w takiej spółce może być.

    Dziękuję! A czy wspólnik s.c. może być wspólnikiem w sp. z o.o. konkurencji?

  • 4. Data: 2010-01-04 11:54:31
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 04-01-2010 12:35, Pan Łoś pisze:
    > Dziękuję! A czy wspólnik s.c. może być wspólnikiem w sp. z o.o. konkurencji?

    Tak, jeżeli umowa spółki cywilnej mu tego nie zabrania.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2010-01-04 13:08:44
    Od: "Pan Łoś" <b...@n...pl>

    > Tak, jeżeli umowa spółki cywilnej mu tego nie zabrania.

    Dziękuję!