  • 1. Data: 2006-03-31 07:27:27
    Temat: Działalność gosp. bez obrotu
    Od: Martinez <m...@p...fm.NOSPAM>

    Witam!

    Chcę złożyć wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, później
    REGON, ZUS itp.

    Składki do ZUS odprowadzać będzie obecny pracodawca.

    Mam pytanie. Zanim rozkręce działalność zejdzie mi się trochę, ale żeby już mieć
    formalności za sobą chcę papierologię załatwić już teraz.

    1. Czy coś mi grozi jeśli nie będę miał przychodów ani rozchodów będąc na
    księdze przychodów i rozchodów?

    2. Czy prowadząc działalność jako osoba fizyczna muszę udokumentować źródło
    wyposażenia biura jeśli sprzęt (jak komputer czy telefon)
    wezmę z domu?

    3. Czy mogę dokonać wpisu do działalności i na tym zaprzestać jeśli się wycofam?
    Czy muszę już po tym wpisie dokończyć formalności z ZUS i US?

    Pozdrawiam
    Martinez

  • 2. Data: 2006-03-31 10:20:20
    Temat: Re: Działalność gosp. bez obrotu
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Martinez wrote:

    > Chcę złożyć wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej,
    > później REGON, ZUS itp.

    Ewidencja i Regon może dużo przed rozpoczęciem, ZUS i US dopiero po
    rozpoczęciu.

    > Składki do ZUS odprowadzać będzie obecny pracodawca.

    Zdrowotne cię raczej nie ominie.

> [...]
    > teraz.
    >
    > 1. Czy coś mi grozi jeśli nie będę miał przychodów ani rozchodów będąc

    Według ostatnich wytycznych ministra dla urzędów skarbowych grozi ci,
    że kontrole nie będą z twojej firmy wychodziły. I ewentualnie gdybyś
    płacił pełne ubezpieczenia społeczne, to ZUS miałby podstawę do
    kwestionowania wypłaty świadczeń.

    > 2. Czy prowadząc działalność jako osoba fizyczna muszę udokumentować
    > źródło wyposażenia biura jeśli sprzęt (jak komputer czy telefon)
    > wezmę z domu?

    Nie Musisz na KPiR. Musisz na ryczałcie.

    > 3. Czy mogę dokonać wpisu do działalności i na tym zaprzestać jeśli
    > się wycofam? Czy muszę już po tym wpisie dokończyć formalności z ZUS i
    > US?

    Możesz. Patrz przypadek wicepremiera.

  • 3. Data: 2006-03-31 11:36:40
    Od: Martinez <m...@p...fm>

    Dnia 31.03.2006 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał/a:

    > Ewidencja i Regon może dużo przed rozpoczęciem, ZUS i US dopiero po
    > rozpoczęciu.

    Co jest faktycznym rozpoczęciem działalności?
    Data rozpoczęcia podana do Wpisu do ewidencji dział. gosp.,
    czy data rejestracji w US?

    Czy mogę dokonać wpisu do ewidencji, załatwić regon i na tym
    narazie zaprzestać?
    Nie chodzi mi żeby robibić coś na czarni ale np. gdybym chciał
    poczekać na lepsze wiatry :)

    > Zdrowotne cię raczej nie ominie.

    Tak, tak. To zrozumiałe.

> [...]
    > że kontrole nie będą z twojej firmy wychodziły. I ewentualnie gdybyś
    > płacił pełne ubezpieczenia społeczne, to ZUS miałby podstawę do

    Czyli w razie impasu lepiej zawiesić działalność?

    > Nie Musisz na KPiR. Musisz na ryczałcie.

    Acha.
    Jakie są jeszcze sposoby rozliczenia korzystne dla małych firm?
    Znajomy mówi, że jest na vacie (nie wiem co to znaczy ;) )

    > Możesz. Patrz przypadek wicepremiera.

    Nie rozumiem. Mogę czy nie? :)

    Martinez

  • 4. Data: 2006-03-31 12:05:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Martinez wrote:

    > Co jest faktycznym rozpoczęciem działalności?

    Faktycznym rozpoczęciem działalności jest jej faktyczne rozpoczęcie.
    Czyli wykonanie pierwszej czynności, która jest działalnością
    gospodarczą.

    > Data rozpoczęcia podana do Wpisu do ewidencji dział. gosp.,
    > czy data rejestracji w US?

    Data we wpisie to data *planowanego* rozpoczęcia. Do US i ZUS zgłaszasz
    dopiero *po* rozpoczęciu.

    > Czy mogę dokonać wpisu do ewidencji, załatwić regon i na tym
    > narazie zaprzestać?

    Według obecnych przepisów możesz. Ale nikt ci nie da gwarancji, że za
    rok nie powstanie jakaś ustawa w której na przykład o prawie do ulgi
    podatkowej będzie decydować data wpisu w EDG a nie data jej rozpoczęcia.

    > Nie chodzi mi żeby robibić coś na czarni ale np. gdybym chciał
    > poczekać na lepsze wiatry :)

    > Tak, tak. To zrozumiałe.

    > Czyli w razie impasu lepiej zawiesić działalność?

    Zapomnij. Nie istnieje w przepisach coś takiego jak zawieszenie.

    > Acha.
    > Jakie są jeszcze sposoby rozliczenia korzystne dla małych firm?
    > Znajomy mówi, że jest na vacie (nie wiem co to znaczy ;) )

    To znaczty, że zanim zarejestrujesz a tym bardziej rozpoczniesz DG
    musisz jeszcze się dużo nauczyć. Dla własnego bezpieczeństwa.

    > Nie rozumiem. Mogę czy nie? :)

    Wicepremier Dorn miał zarejestrowaną jakąś działalność w spółce
    cywilnej która przez wiele lat nie rozpoczęła działalności. Po
    początkowych artykułach pary napalonych dziennikarzy nikt nie znalazł
    przepisu, który zabraniałby nierozpoczynania działalności mimo jej
    rejestracji. Więc i ty możesz.

  • 5. Data: 2006-03-31 12:54:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Martinez wrote:

    > Więc co ma zrobić przedsiębiorca w sytuacji gdy nie jest w stanie
    > prowadzić działalności przez jakiś czas ?

    Wg ZUS-u prowadzić cały czas albo wyrejestrować

  • 6. Data: 2006-03-31 12:54:36
    Od: Martinez <m...@p...fm>

> [...]

    > To znaczty, że zanim zarejestrujesz a tym bardziej rozpoczniesz DG
    > musisz jeszcze się dużo nauczyć. Dla własnego bezpieczeństwa.

    Wiem :)

> [...]
    > początkowych artykułach pary napalonych dziennikarzy nikt nie znalazł
    > przepisu, który zabraniałby nierozpoczynania działalności mimo jej

    teraz rozumiem.

    Dzięki!

    Martinez