    From: "Depilator" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Działalność gosp. a spółka z o.o. WAŻNE!!!
    Date: Tue, 10 Dec 2002 21:33:01 +0100

    Użytkownik "o...@c...pl" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:at556s$guj$1@sunflower.man.poznan.pl...
    > Jeżeli z godnie z K.C. d.g. to wszystko co jest niezbędne do
    funkcjonowania
    > w tym należności i obciążenia oraz umowy najmu i dzierżawy, to
    > myślę że bez problemu można przepisać umowy kredytu i leasingu na sp z
    o.o.

    Owszem, ale zachowując wszystkie warunki, czyli w praktyce zgodę każdego
    wierzyciela. Zakładasz spółke i potem negocjujesz jej wstąpienie we
    wszystkie stosunki prawne których podmiotem byłeś dotychczas Ty jako OF.

    > Pozostaje jedynie kwestia że to ja nadal moge być poręczycielem.

    Poręczycielem czego? Obawiam się, że nie rozumiem. Jeśłi kredytów itp to
    formalnie możesz, jeśli bank sie zgodzi. Na tym polega zaleta odrębnej
    osobowości prawnej.

    > Reasumując rozumiem że jedyny sensowny sposób to wniesienie D.G. jako
    > przedsiębiorstwa do spółki z o.o. w formie aportu.

    Takie jest moje zdanie.

    > Na jakiej podstawie nastąpi zmiana właściciela gruntu będącego do tej pory
    > własnością osoby fizycznej i związanego bezpośrednio z prowadzoną przez
    nią
    > działalnością gosp.

    Na podstawie aktu notarialnego - umowy spółki albo odrębnego. To jest takie
    samo rozporządzenie własnością nieruchomości jak sprzedaż, darowizna czy
    zamiana.

    > Grunt zostaje wniesiony aportem. Jakie kwity muszą iść
    > do ksiąg wieczystych.

    j.w. Podobnie, jak w innych przypadkach przeniesienia własności
    nieruchomości.

    >I pytanie drugie co z wyceną DG, kto to musi
    > zweryfikować i czy generalnie ktoś to weryfikuję. Taki aport przekłada się
    > na konkretną ilość udziałów w spółce z o.o.

    Wycena aportu nie jest obligatoryjna, jednak dobrze ją zrobić, bowiem jeśli
    wartość wkładów zostanie "znacznie zawyżona" względem ich realnej wartości,
    to wspólnik są zobowiązani wobec spółki. Nie jest to wielka dolegliwość,
    szczególnie w jednoosobowej Sp. z o.o., ale jednak.

    > Dzięki raz jeszcze
    > Im więcej się dowiaduje tym mniej wiem :)

    Tak zazwyczaj bywa.

    Depi.