  • Data: 2010-10-19 18:09:37
    Temat: Re: Dwa razy po pół etatu.
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wodnik" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:i9jl4k$smv$1@news.vectranet.pl...
> [...]

    > żonę w delegacje na kilka dni, w tym czasie będzie nieobecna w drugiej. O
    > ile w tej drugiej firmie nie robią większych problemów i może wziąć urlop
    > lub odpracować godziny w późniejszym terminie, to szefostwo firmy, która
    > wysyła ją w delegację oczekuje dosyć szybkiego załatwienia sprawy podczas
    > delegacji i chcą żeby pracowała tam po 8 godzin bez dodatkowego
    > wynagrodzenia, bo podobno w wysyłając kogoś w delegacje można tak zrobić.
    > Czy faktycznie tak jest, że będąc w delegacji można pracować więcej niż
    > jest zapisane w umowie o pracę, w dodatku bez wynagrodzenia za ten czas?
    Tak. Jest to możliwe nawet bez bycia w delegacji i nazywa się pracą w
    godzinach nadliczbowych.
    Reguluje to art. 151 i nast. KP.
    Ale uwaga - należy z góry zadbać o jasność zasad ewidencji czasu pracy oraz
    zwracam uwagę na art. 151^2.
    Ustalenia doradzam poczynić w formie pisemnej (można zacząć od żądania
    wydania polecenia na piśmie).
    Skalkulowałbym, czy opłaca się tow. małżonce jechać na tę delegację borąc
    pod uwagę poza wszystkimi względami finansowo-prawnymi także i aspekt
    przyszłościowy. Jak pojedzie, to oni mogą to chcieć powtórzyć i ciekawe jak
    długo druga firma "nie będzie robić większych trudności".

    Tak.

    --
    Jotte