  • 1. Data: 2004-10-11 09:58:14
    Temat: Dowód osobisty
    Od: "Mariusz" <mar.ko<NOSPAM>@poczta.fm>

    Witam!

    Nie wiem jak sie zachować przy odbiorze nowego dowodu osobistego(wymieniam z
    powodu zmiany miejsca zamieszkania),bo jestem bardzo do niego przywiązany
    ;-) czy są przepisy, które wyraźnie twierdzą, że stary dowod osobisty muszę
    zwrócić urzędnikowi?
    Z gory bardzo dziękuję za odpowiedz.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-10-11 10:06:45
    Temat: Re: Dowód osobisty
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

> [...]
    > ;-) czy są przepisy, które wyraźnie twierdzą, że stary dowod osobisty muszę

    Stary dowod moga ci zostawic. Najczesciej przybijaja pieczatke
    ANULOWANO, albo obcinaja jeden z rogow .

  • 3. Data: 2004-10-11 10:25:48
    Od: "CR" <n...@a...pl>

    Użytkownik "Mariusz @poczta.fm>" <mar.ko<NOSPAM> napisał w wiadomości
> [...]
    > powodu zmiany miejsca zamieszkania),bo jestem bardzo do niego przywiązany
    > ;-) czy są przepisy, które wyraźnie twierdzą, że stary dowod osobisty
    Jesli poprosisz to musza ci oddac dowod stary
    z obcietym rogiem i jakims wpisem anulowano.

    wymienialem dodow wlasnie z powodu zmiany miejsca zameldowania i
    zwrocono mi "na pamiatke" bez oplaty
    [nawet nic nie mowilem- po prostu urzedniczka mi podala razem z nowym].
    Jednak mama powiedziala, ze chce zatrzymac i musiala zaplacic
    kilka zlotych [<50- chyba ze 20zl].

  • 4. Data: 2004-10-11 11:20:51
    Od: "MFY" <m...@o...pl>

> [...]
    > powodu zmiany miejsca zamieszkania),bo jestem bardzo do niego przywiązany
    > ;-) czy są przepisy, które wyraźnie twierdzą, że stary dowod osobisty

    Mi sie wydaje ze to zalezy od urzednika w takim razie. Bo jak ja wymienialam
    dowod i chcialam zatrzymac stary to pan powiedzial mi, ze nie ma mowy, musi
    zabrac bo taki jest przepis i nic sie nie da zrobic :|

  • 5. Data: 2004-10-11 11:27:49
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > zabrac bo taki jest przepis i nic sie nie da zrobic :|

    No to ... niech napisze na pismie, jaki to przepis.

  • 6. Data: 2004-10-11 17:49:01
    Od: "Aneta" <a...@n...o2.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Stary dowod moga ci zostawic. Najczesciej przybijaja pieczatke
    > ANULOWANO, albo obcinaja jeden z rogow .

    ja mam taką pieczątkę pod wpisem o zawarciu związku
    małżeńskiego;))(wymieniałam dowód na nowy gdy zmieniałam adres stałego
    zameldowania)
    pozdrawiam
    Aneta (tak sie zastanawiam czy jestem jeszcze mężatką czy już nie;))

  • 7. Data: 2004-10-11 18:59:20
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    MFY wrote:

    > Mi sie wydaje ze to zalezy od urzednika w takim razie. Bo jak ja wymienialam
    > dowod i chcialam zatrzymac stary to pan powiedzial mi, ze nie ma mowy, musi
    > zabrac bo taki jest przepis i nic sie nie da zrobic :|

    Kłamał. Albo nie wiedział. Nie ma takiego przepisu. Stary dowód można
    wydać po oznaczeniu go jako nieważny. A jeśli był ustawowy obowiązek
    wymiany (ze względu na termin, a nei zmianę danych) to nawet oznaczać
    nie ma chyba obowiązku.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 8. Data: 2004-10-11 19:02:29
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    CR wrote:

    > Jesli poprosisz to musza ci oddac dowod stary
    > z obcietym rogiem i jakims wpisem anulowano.

    A nie wiem czy _muszą_. Wiem że nie muszą zabierać. I tak idą w niszczarkę.

> [...]
    > [nawet nic nie mowilem- po prostu urzedniczka mi podala razem z nowym].
    > Jednak mama powiedziala, ze chce zatrzymac i musiala zaplacic

    Ma na to pokwitowanie ? Wydaje mi się nieprawdopodobne.

    --
    JID: a...@j...org

  • 9. Data: 2004-10-11 19:04:14
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    Asmodeusz wrote:

> [...]
    > wydać po oznaczeniu go jako nieważny. A jeśli był ustawowy obowiązek
    > wymiany (ze względu na termin, a nei zmianę danych) to nawet oznaczać

    Przypomniało mi się. Zaraz po wprowadzeniu nowego systemu był prikaz z
    góry żeby nie zwracać ludziom starych dowodów. Ale to krótko było. I już
    nie ma.

  • 10. Data: 2004-10-11 19:44:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Oct 2004, MFY wrote:
    [...]
    >+ Mi sie wydaje ze to zalezy od urzednika w takim razie.

    I powiadasz że to jest zgodna z nazwą grupy (czyli PRAWNE)
    kwalifikacja odpowiedzi ??
    No to IMHO masz rację :)....wydaje ci się ;)
    Jedyna batalia o której wiem była właśnie o opłaty - czy się
    należą. Niestety nie pamiętam wniosków :( - część urzędów
    traktowała 'wniosek' o zostawienie starego dowodu jako
    podanie lub wniosek właśnie i chciała AFAIK "normalnej"
    opłaty skarbowej (coś 5 zł AFAIR).

    pozdrowienia, Gotfryd