    From: P <...@...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domniemanie smierci
    Date: Sat, 08 Jun 2002 20:07:27 +0200
    Sender: ...@...com

    On 8 Jun 2002 18:46:23 +0200, <v...@p...onet.pl> wrote:

    >mowiac krotko - domniemanie jest nieusuwalne, natomiast moze byc uchylona
    >podstawa tego domniemania, ktor? stanowi orzeczenie o uznaniu za zmarlego
    >
    >wiec jesli kowalski zyje, to sad uchyla postanowienie o uznaniu za zmarlego
    >
    >jesli nie zyje, ale data smierci jest juz pewna i jest inna niz w orzeczeniu,
    >to sad uchyla orzeczenie tylko wtedy, gdy rownoczesnie stwierdza zgon tej osoby.
    >
    >art. 542 k.p.c, wszystko jest wyjasnione w 'zarysie cz. ogolnej prawa
    >cywilnego' woltera

    :-D Yeah, wlasnie chodzilo mi o wyjasnienie kwestii terminologii.
    Woltera to ja juz w tej czesci na pamiec znam, ale tam nie wyjasniono,
    co sie stanie z DOMNIEMANIEM jak jest nieusuwalne, ale zostanie
    uchylona podstawa. Czy wowczas jest uchylone domniemanie. to znaczy
    jak sie ma domniemanie jezeli juz uchyli sie podstawe i stwierdzi
    zgon.