    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domeny a znaki towarowe
    Date: Thu, 17 Oct 2002 19:54:11 +0200

    > Czy to nie jest absurd, ze rejestrujac znak tow. w jednej grupie towarowej
    > (!) w Urzedzie Patentowym blokuje sie cala mase innych praw np. do domen?

    Jak dla mnie to jest absurd, jak również to, że NASK nie wiadomo jakim
    prawem
    ustanowił sam siebie sędzią w kwestii znaków towarowych.
    Co gorsza wygląda to na postępowanie "jednoinstancyjne", bo nie bardzo wiem
    do kogo można się w takiej sytuacji odwołać.

    Żeby było śmiesznie przeglądając kiedyś bazę znaków towarowych zauważyłem,
    że są zastrzeżone nawet pojedyncze litery - kierując się swoją pokręconą
    logiką
    NASK powinien konsekwentnie odmawiać rejestracji nazw zawierających te
    właśnie
    literki.

    AFAIK w sprawie NASKu były nawet interpelacje poselskie w poprzedniej
    kadencji
    Sejmu i nic nie pomogło.
    Były też publiczne zapowiedzi szefa o odstąpieniu od wymogu udowadniania
    prawa
    do nazwy począwszy od... 1-go stycznia 2002.
    A wszystko dalej kręci się po staremu :-(
    Cóż, mam na ten temat swoją teorię, ale zmilczę.

    Co do fachowej oceny prawnej takiego stanu rzeczy to również chętnie bym
    taką poczytał.

    Pix