  • 11. Data: 2009-03-23 12:33:02
    Temat: Re: Domek na działce - zagrożenia przy zakupie
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:pan.2009.03.23.12.30.47@rudak.org...

    > Prawem sądu -- miarkowanie.

    A konkretniej, tak dla laika?
    Bo rozumiem, że jest to możliwe, ale jak się to ma do praktyki?

  • 12. Data: 2009-03-23 12:41:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Spójrz na to z innej strony: kto zmusi inwestora do wypłaty
    > odszkodowania za budowle postawione niezgodnie z prawem i regulaminem POD?

    Pytam o takie, które SĄ zgodne.

    >Zgodnie z prawem, to sam POD może domagać się rozbiórki takiej samowoli,
    >bynajmniej nie za odszkodowaniem.

    Rozumiem.
    A niewłaściciel?

    > A co z przykładowym regulaminem:
    >
    > 6. Altana może mieć wysokość do 5 metrów przy dachu dwuspadowym stromym i
    > 4 metrów przy innym kształcie dachu.

    2,5 m na kondygnację na upartego styknie.

    > Zresztą warunki zabudowy na działkach, to nie tylko regulaminy, ale też
    > ustawa o pracowniczych/rodzinnych ogrodach działkowych, czy prawo
    > budowlane. Przypuszczam, że taki dom nie został postawiony zgodnie z
    > prawem (czyli pozwolenie itp. itd.)

    Jasne, ale jak rozumiem jeśli spełnia wymagania dla altany, to już jest jak
    najbardziej legalny?

  • 13. Data: 2009-03-23 12:52:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:
    > wiadomości news:

    > Pytam o takie, które SĄ zgodne.

    Jak jest zgodny, to odszkodowanie powinno być wypłacone zgodnie z
    wartością.

    > Rozumiem.
    > A niewłaściciel?

    Tzn. że ktoś z ulicy przychodzi i każe rozebrać? Pewnie nie.

    > 2,5 m na kondygnację na upartego styknie.

    1. Altana w ogrodzie jest obiektem wolnostojącym, parterowym,
    zapewniającym rodzinie warunki do wypoczynku.

    Czyli domek piętrowy się nie łapie. Poza tym altana do domek dający
    warunki do wypoczynku, a nie do mieszkania.

    > Jasne, ale jak rozumiem jeśli spełnia wymagania dla altany, to już jest
    > jak najbardziej legalny?

    Jak będzie to altana, to będzie to altana i zapewne legalna.

    Tylko że to co Ty opisujesz, to pewnie nie altana, tylko normalny budynek

    2) budynku - należy przez to rozumieć taki obiekt budowlany, który jest
    trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród
    budowlanych oraz posiada fundamenty i dach,

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-03-23 12:59:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 23 Mar 2009 13:33:02 +0100, Cavallino napisał(a):

    > A konkretniej, tak dla laika?
    > Bo rozumiem, że jest to możliwe, ale jak się to ma do praktyki?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Odpowiedzialno%C5%9B%C4
    %87_deliktowa#Szkoda

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Odszkodowanie-a-przy
    czynienie-sie-
    poszkodowanego-do-powstania-szkody-1442518.html

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 15. Data: 2009-03-23 13:15:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Tzn. że ktoś z ulicy przychodzi i każe rozebrać? Pewnie nie.

    No taki np. inwestor w rodzaju GDDKiA?

    > 1. Altana w ogrodzie jest obiektem wolnostojącym, parterowym,
    > zapewniającym rodzinie warunki do wypoczynku.
    >
    > Czyli domek piętrowy się nie łapie.

    Łapie się.
    Większość domów (wszystkich, nie tylko tych na działkach) piętro ma w formie
    użytkowego poddasza.
    Co dalej oznacza dom parterowy.
    Mój ma wysokość chyba z 9 m i też jest parterowy. ;-)

    > Poza tym altana do domek dający warunki do wypoczynku, a nie do
    > mieszkania.

    Dobre warunki do wypoczynku jeśli się różnią z minimalnymi warunkami do
    mieszkania, to tylko na plus.

    Większość altan też te funkcje spełnia.

  • 16. Data: 2009-03-23 13:16:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Odpowiedzialno%C5%9B%C4
    %87_deliktowa#Szkoda

    Wiem co to szkoda i delikt.
    Rozumiem że odszkodowanie może być pomniejszone o szkodę powstałą w wyniku
    samowoli.

    Ale ja pytałem o legalne domki.

  • 17. Data: 2009-03-23 13:19:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:
    > wiadomości news:

    > No taki np. inwestor w rodzaju GDDKiA?

    Nie wgłębiam się już bardziej, to nie moja działka ;)

    > Większość altan też te funkcje spełnia.

    Czyli już nie są tylko altanami - i m h o.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2009-03-23 13:24:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Czyli już nie są tylko altanami - i m h o.

    Inaczej - znasz altanę która nie pasuje do tego opisu?
    Każda murowana i z dachem się łapie.

  • 19. Data: 2009-03-23 13:25:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 23 Mar 2009 14:16:11 +0100, Cavallino napisał(a):

> [...]
    %
    87_deliktowa#Szkoda

    > Wiem co to szkoda i delikt.
    > Rozumiem że odszkodowanie może być pomniejszone o szkodę powstałą w
    > wyniku samowoli.
    >
    > Ale ja pytałem o legalne domki.

    Jeśli są przepisy, które mówią, że taka zabudowa nie jest dopuszczalna w
    danym miejscu (nie wiem -- powtarzam po kolegach), jeśli budynek powstał
    bez pozwolenia (co jest konsekwencją założenia powyższego), jeśli był
    użytkowany bez pozwolenia na zamieszkanie -- to nie są one tak do końca
    legalne.

    Jeśli są perfetto legalne, to oczywiście miarkowanie nie wchodzi w
    rachubę.

  • 20. Data: 2009-03-23 13:30:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:
    > wiadomości news:

    > Inaczej - znasz altanę która nie pasuje do tego opisu?
    > Każda murowana i z dachem się łapie.

    Znalazłem tutaj krótki poradnik budowania altan na działkach, wraz z
    przepisami prawa, może pomoże:

    http://poradnikogrodniczy.pl/budujemy_altane.php

    --
    Liwiusz