    From: VoyteG <V...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dokumenty w urzedzie
    Date: Tue, 15 Jun 2010 08:51:05 -0700 (PDT)

    On 15 Cze, 17:31, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > IMVHO, taki obowiązek wynika z samego istnienia okresów przedawnienia
    > dla roszczeń, które mogą być skutkiem zdarzenia administracyjnego.
    >   Nie wiem czy są inne (nie związane z ww.) przepisy szczegółowe.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    w tej ustawie co Janek zaproponował (thks przy okazji) o "Ustawa o
    narodowym zasobie archiwalnym i archiwach "
    czytamy:
    Art. 1. Materiałami archiwalnymi wchodzącymi do narodowego zasobu
    archiwalnego, zwanymi dalej
    "materiałami archiwalnymi", są wszelkiego rodzaju akta i dokumenty,
    korespondencja, dokumentacja
    finansowa,(...) mająca znaczenie jako źródło informacji o wartości
    historycznej o działalności Państwa Polskiego, jego
    poszczególnych organów i innych państwowych jednostek
    organizacyjnych(...) a także o działalności jednostek samorządu
    terytorialnego i innych samorządowych jednostek organizacyjnych -
    powstała w przeszłości i powstająca współcześnie.

    Art. 6. 1. Organy państwowe oraz państwowe jednostki organizacyjne,
    organy jednostek samorządu
    terytorialnego oraz samorządowe jednostki organizacyjne obowiązane są
    zapewnić odpowiednią ewidencję,
    przechowywanie oraz ochronę przed uszkodzeniem, zniszczeniem bądź
    utratą:
    3
    1) powstającej w nich dokumentacji, w sposób odzwierciedlający
    przebieg załatwiania i rozstrzygania
    spraw;
    2) nadsyłanej i składanej do nich dokumentacji, w sposób, o którym
    mowa w pkt 1.