    From: "pt" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dodatkowe dwa dni wolne od pracy.
    Date: Sun, 9 Nov 2008 23:22:34 +0100

    Użytkownik "arek - ale inny" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:gf62j9$mrf$1@bgp.inds.pl...

    > Użytkownik "pt" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jak się te godziny dokmentuje? Tzn. nie mogę podpisać listy obecności -
    > skoro mnie nie ma, a czy kadrowość wpisuje wtedy "odbiór wolnego" tak jak
    > wpisuje "delegacja" - i to rozwiązuje sprawę?
    Czas pracy dokumentuje pracodawca (art. 142 § 1. Pracodawca prowadzi
    ewidencję czasu pracy pracownika do celów prawidłowego ustalenia jego
    wynagrodzenia i innych świadczeń związanych z pracą.Pracodawca udostępnia tę
    ewidencję pracownikowi, na jego żądanie).
    Za pracę w ustawowo wolny dzień (są to między innymi święta państwowe) masz
    obowiązek otrzymać inny wolny dzień. W praktyce ten inny dzień wyznacza
    pracodawca, o czym ma Ciebie powiadomić. To nie Ty masz cokolwiek robić, to
    jest obowiązek pracodawcy. Po prostu powinien zawiadomić swoich pracowników,
    że za prace w dniu np. 11.XI mają wolne w dniu np. 24.XI, czy w jakimś innym
    dniu w bieżącym okresie rozliczeniowym.

    > Ja bym nie miał nic przeciwko pieniądzom. A jest gdzieś jakaś
    interpretacja
    > typu "nie wykorzystał należnego mu dnia wolnego w okresie rozliczeniowym
    > więc otrzymał ekwiwalent pieniężny" - żebym mógł poczytać i ew.
    przytoczyć?
    Przeczytaj art. 151, ze szczególnym uwzględnieniem 151.11
    Jeżeli jednak jest tak jak piszesz wyżej, że większość spraw załatwiacie na
    gębę, a inspektorzy PIP-y olewają problem, to siedzisz w niezłym bagnie.
    Możesz iść na całość i zarządać przedstawienia Ci ewidencji czasu pracy
    (przy okazji, w jaki sposób jest rejestrowany wasz czas pracy? - lista
    obecności, czy jakiś inny sposób?), zwłaszcza za maj, następnie zarządać
    wypłaty za 3.V jako pracy w nadgodzinach (do tego masz prawo), a po odmowie
    wnieść sprawę do Sądu Pracy, którą to sprawę wygrasz, jeżeli jest tak jak
    piszesz, tyle że wtedy najpewniej pożegnasz się z pracą pod byle pretekstem.
    Druga sprawa, że jak piszesz, już chyba sobie odebrałeś ten dzień ("I
    dlatego my nie przychodzimy jeden dzień do pracy, a kierownik udaje że
    byliśmy")
    Pozdrawiam PawelT