    From: "arek - ale inny" <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dodatkowe dwa dni wolne od pracy.
    Date: Sun, 9 Nov 2008 08:04:45 +0100

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:gf4880$unc$1@news.onet.pl...
    > Co to za dogadywanie się z kierownikiem, albo ci się należy albo nie, to
    Ja pracuję u prywaciarza, który wszystkich w żywe oczy okrada. PIP był już
    parę razy i za każdym razem bardzo życzliwie i po ojcowsku traktował braki i
    niedociągnięcia jeśli chodzi o warunki socjalne, świadczenia, urlopy i
    dokumentowanie czasu pracy. Inspektorzy wprost mówili, że błędów jest
    mnóstwo, w zasadzie same błędy, ale oni chętnie okażą (czyt. sprzedadzą)
    pomoc. Tylko że pracodawca nie był zainteresowany zmianami - a inspektorzy
    pewnie za każdym razem liczyli, że nie teraz to później zarobią coś na
    boku - więc nie ma co karać, lepiej się przymilić.
    A dogadywanie się z kierownikiem polega na tym, że on wie, że my wiemy, że
    należy nam się wolne. Przy czym my wiemy, że on wie, że pracodawca ma nasze
    wolne gdzieś i nie pozwoli ich wybrać. Bo nie. I dlatego my nie przychodzimy
    jeden dzień do pracy, a kierownik udaje że byliśmy. Jak ktoś się pyta - to
    mówi, że pracownik jest na urlopie, ale urlopu nie wpisuje. Kierownik nie
    chce szkodzić nam, my jemu - i tak rączka rączkę myje przy odkradaniu tego,
    co nam kradnie pracodawca. Bo żeby przestał kraść - nie ma szans...

    Pozdrawiam
    Arek