  • 1. Data: 2008-04-17 19:27:00
    Temat: Dobrodziejstwo inwentarza
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    W naszym prawie jest tak, że domyślnie następuje proste przyjęcie spadku
    (czyli bez ograniczenia odpowiedzialności za długi zmarłego)
    Zastanawiam i za każdym razem wychodzi mi, że to jest sytuacja absurdalna i
    domyślnym przyjęciem powinno być z dobrodziejstwem inwentarza. Moim zdaniem
    tak jets chyba uczciwiej i logiczniej.
    Są jakieś sensowne argumenty przemawiające za obecną wersją??

    Pozdrawiam Przemek

  • 2. Data: 2008-04-17 19:43:53
    Temat: Re: Dobrodziejstwo inwentarza
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Przemek Lipski napisał(a):
> [...]
    > tak jets chyba uczciwiej i logiczniej.
    > Są jakieś sensowne argumenty przemawiające za obecną wersją??

    W dobrodziejstwie inwentarza trzeba robić spis inwentarza, co kosztuje
    (np. komornik bierze za to 1/10 minimalnego wynagrodzenia za każdą
    rozpoczętą godzinę pracy).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-04-17 19:49:22
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > W dobrodziejstwie inwentarza trzeba robić spis inwentarza, co kosztuje
    > (np. komornik bierze za to 1/10 minimalnego wynagrodzenia za każdą
    > rozpoczętą godzinę pracy).

    Ale stawka absurdalna i złodziejska. 1/10 miesięcznego wynagrodzenia (tak
    rozumiem) za każdą rozpoczetą godzine pracy ????????

    Pozdrawiam Przemek

  • 4. Data: 2008-04-17 19:50:15
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    >

    > W dobrodziejstwie inwentarza trzeba robić spis inwentarza, co kosztuje
    > (np. komornik bierze za to 1/10 minimalnego wynagrodzenia za każdą

    Tak to jest argument, by decyzję pozstawić spadkobiercom.

    Pozdrawiam Przemek