    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 13 Nov 2013 10:41:06 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Dobre serce a komornik.

    On Tue, 12 Nov 2013, WOJO wrote:

> [...]
    [...]
    > Ja bym się czuł poszkodowany, Ty pewnie też, więc były prawowity właściciel
    > też pewnie do góry nie skakał z radości,
    > jak "sprzedał" 5000 m2 po 1.1zł/m2

    Zgadza się, ale chyba oceniamy "stan po wyroku", a nie stan po egzekucji.
    Sąd tam coś ponad 20 000 zł dorzucił.

    > Biorąc pod uwagę obecne, realne ceny gruntów, te 100 tyś. odszkodowania było
    > całkiem sensowne, pozwalające na
    > odtworzenie stanu pierwotnego np. przez zakup innego kawałka ziemi o podobnej
    > powierzchni.

    Ale o ile pamiętam, chodziło o zadośćuczynienie - samo odszkodowanie sąd
    wycenił znacznie niżej, i ew. o te 27 kzł (właśnie zajrzałem do artykułu)
    można by przeprowadzić osobną dyskusję.

    Natomiast te 10kzł o których mowa to kwota *ponad* odszkodowanie.
    "za fatygę, nerwy i inne szkody moralne", że tak powiem.

    > Ja chętnie zrobię eksperyment i dam pani sędzi z Lublina 15,5 tyś. zł i każę
    > kupić 0,5 hektara ziemi.

    To już Ci napisali jak się skończy ;)

    pzdr, Gotfryd