  • Data: 2006-01-26 09:01:17
    Temat: Re: Dług a odpowiedzialność...
    Od: "Fil" <f...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Student" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:dr8ruj$c8l$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam!
    >
    > Mam pytanie połączone z prośbą. Czy Ktoś może potrafi dokonać krótkiej
    > odpowiedzi na zagadnienie: dług a odpowiedzialność (wg prawa
    cywilnego)(?).
    > Chodzi tu ,myślę, o porównanie tych dwóch kwestii - bo opisanie każdej z
    > osobna mija się z wg mnie z celem...
    >
    > Pzdr :)
    > Student

    Profesjonalistow prosze o nie korygowanie mnie, wiem, ze temat poruszony, to
    temat rzeka, ale ku pomocy koledze Studentowi, w skrocie i przekladajac z
    prawniczego na chlopski rozum:

    a) dlug - to obowiazek dluznika, zobowiazanie do swiadczenia, okreslenie co
    powinien zrobic dluznik (np. zobowiazanie sprzedawcy do wydania towaru,
    zobowiazanie kupujacego do zaplaty ceny),

    b) odpowiedzialnosc - to prawny ciezar, negatywne konsekwencje dlugu.
    Okreslajac osobe odpowiedzialna, wierzyciel okresla osobe, od ktorej ma
    prawo domagac sie spelnienia swiadczenia. Od odpowiedzialnosci zwalniasz sie
    spelniajac swiadczenie okreslone w dlugu,

    nadprogramowe c) swiadczenie - zachowanie dluznika na rzecz wierzyciela
    (uprawnionego).

    To tak w miare prostymi slowami. Jezeli kolega student studiuje prawo, to
    sugeruje nie siedziec podczas sesji przy komputerze, ale przy ksiazkach :)

    Pozdr.,

    F.
    www.doradcyprawni.com
    www.doradcyprawni.org.pl