  • Data: 2022-12-15 22:59:01
    Temat: Re: Dla kogo jest prawo?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.12.2022 o 11:50, Olin pisze:

    > Kierujący ma tak liczyć, żeby w razie potrzeby się zatrzymać. Nie ma
    > obowiązku jechania z maksymalną dozwoloną prędkością, w tym przypadku
    > zresztą przekroczoną o 30 km/h.

    Problem w tym, że jak wykazałem obliczeniami kto wprowadził takie
    unormowanie prawne, że żadna prędkość nie gwarantuje, że nie najedziesz
    pieszego. Stąd zaczną się mnożyć opinie biegłego, że ponieważ nie mógł
    zapobiec, to prędkość nie ma żadnego znaczenia dla powstania wypadku, bo
    to dość losowe, w którym momencie akurat trafisz przejeżdżając obok
    przejścia jakiegoś pieszego. Zresztą, zanim jeszcze wprowadzono ten
    przepis, to wiele osób na to zwracało uwagę.

    > Na prawym.

    OK! Ale w każdym razie wolnego nie miał.

    --
    Robert Tomasik