    From: r...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Deweloper i kara za opóźnienie oddania lokalu
    Date: Fri, 27 Nov 2009 15:04:23 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > [...]Poza tym
    > możesz próbować iść na udry z deweloperem - jak się opóźnią z zawarciem
    > umowy przenoszącej własność lokalu, to zażądasz odszkodowania - czyli
    > wyższych kosztów poniesionych na rzecz banku.

    To byłoby dobre rozwiązanie, ale obawiam się że dochodzenie później
    odszkodowania będzie trudne. W umowie przedwstępnej niestety nie ma terminu,
    do którego ma być podpisany akt notarialny, nie ma więc tez określonych kar za
    niedotrzymanie takiego terminu. Dysponuję jedynie oświadczeniem, że akt będzie
    podpisany do 16 stycznia. Ten sam dzień jest tez dla mnie terminem
    dostarczenia aktu do banku.
    Tak więc w przypadku niedotrzymania tego terminu bank mnie obciąży sporymi
    kosztami (np. aneksu do umowy kredytowej) a ja nie za bardzo mam podstawy,
    żeby żądać później tego od dewelopera.

    Pozdrawiam
    Robert Komencki