  • 11. Data: 2007-02-08 00:06:32
    Temat: Re: Darowizna czy trzeba zgłaszać u US
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Wed, 7 Feb 2007 23:28:23 +0100, Winetoo napisał(a):

    > Użytkownik "akala" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    .142.0001514/Ustawa-o-podatku-od-spadkow-i-darowizn.
    html

    > Nic nie chce kombinować. Samochód na prawdę ma wartość 5tys zł. Chodzi tylko
    > oto czy trzeba to zgłaszać w US (bo widziałem info w necie, że tylko powyżej
    > 9637 trzeba zgłaszać) i kto ma być wpisany w umowie jako darczyńca.
    >
    > Jak rozumiem według Ciebie trzeba to zgłosić w US, a w umowie darowizny
    > oboje z żoną musimy być wpisani jako darczyńcy. Czy może potrzebne są dwie
    > odrębne umowy darowizny?
    >
    > Pozdrawiam
    > Winetoo

    jeżeli wartość samochodu jest tak jak podałeś to ty możesz być darczyńcą ,a
    możecie być również oboje z żoną. Co do zgłaszania do US zgodnie z ustawą
    od kwoty wymienionej nie płaci się podatku. Chodzi o to aby to zgłosić i
    wtedy nikt nigdy nie będzie nic podważał to jedno a drugie tak jak
    napisałem wydział komunikacji może zażądać potwierdzenia , że formalności
    podatkowe zostały załatwione takie zgłoszenie nic nie kosztuje. US
    potwierdzi ,że jest to kwota wolna od podatku.
    Niektóre" inofo" nie są zbyt precyzyjne, bowiem należy również brać po
    uwagę ewentualne poprzednie darowizny pochodzące od tej samej osoby w
    okresie powiedzmy dla uproszczenia w ostatnich 5 latach. Jak te "infa"
    czytam /niektóre/ , to mam wrażenie ,że napisano nową ustawę
    akala

  • 12. Data: 2007-02-08 08:16:49
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > jeżeli wartość samochodu jest tak jak podałeś to ty możesz być darczyńcą
    > ,a
    > możecie być również oboje z żoną.

    Czy to zależy od czegoś. Czy sam moge sobie wybrać, jak mi wygodniej?

    OK To już rozumiem.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 13. Data: 2007-02-08 23:05:25
    Od: "barteks" <b...@p...onet.pl>

> [...]

    > podatkowe zostały załatwione  takie zgłoszenie nic nie kosztuje. US
    > potwierdzi ,że jest to kwota wolna od podatku.

    Jak ma wyglądać to zgłoszenie? Czy jest to jakiś gotowy druk czy trzeba samemu
    napisać? Możesz podać jakiś przykład?

  • 14. Data: 2007-02-08 23:05:59
    Od: "barteks" <b...@p...onet.pl>

  • 15. Data: 2007-02-16 17:20:04
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    akala napisał(a):

    > Musicie jednak z takim aktem darowizny udać się do urzędu skarbowego po
    > pieczątkę bo wydział komunikacji może tego żądać by samochód
    > przerejestrować koszt to ewentualnie tylko opłata skarbowa.

    to nie jest oplata skarbowa lecz oplata za wydanie dokumentu
    stwierdzajacego umowe darowizny, koszt 17zl