    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dane osobowe.
    Date: Fri, 12 Dec 2003 22:13:36 +0100

    On Fri, 12 Dec 2003 17:10:04 +0000, Roman G. wrote:

    > Zastanawiam się jednak, dlaczego tak wielu rodziców od razu we wszystkim
    > widzi powód do "awantury"? Tak załatwia sprawy kulturalny człowiek?

    1.Polacy zwykle strasznie boją się, że ktoś ich uzna za awanturników,
    szczególnie w placówkach typu: szkoła, szpital itp. Wynika to często z
    tego, że są tam traktowani jako petenci. Dlatego m.in. u nas w
    tych placówkach prawo nie zawsze bywa przestrzegane.
    2.Od dzieci, pod dowolnym pretekstem, znacznie łatwiej wyciągnąć
    informacje nie tylko o adresie, ale też np. o stanie majątkowym rodziców.
    Złodzieje niezwykle cenią sobie tę grupę, jako skuteczne i proste w obsłudze
    źródło informacji.
    3. Do polskiej specyfiki należy też uznawanie, że prawo w przypadku dzieci
    nie zawsze musi być przestrzegane, "bo to przecież tylko dzieci".

    > Tak jak nie robię awantur babciom, jak nie podważam ich autorytetu wobec
    > dziecka, a przeciwnie - wymagam, żeby się słuchało, tak nie robię awantur
    > pracownikom wybranej przeze mnie szkoły i nie podważam ich autorytetu w
    > oczach dziecka.
    Nie chcę Cię martwić, ale właśnie dzieci tak wychowane są idealnymi
    ofiarami pedofilów. One wiedzą, że mają słuchać dorosłych, wiedzą, że ich
    zdanie czy odczucia są mniej warte niż to, co im mówi (jakikolwiek) dorosły i co
    najgorsze, wiedzą, że jeśli jakiś dorosły robi im krzywdę, to mogą sobie
    odpuścić chodzenie z tym do rodziców. Wiesz jaki jest ulubiony argument
    pedofilów wobec takich dzieci? "Jeśli piśniesz słówko, to
    r o d z i c e przestaną Cię kochać." Zawsze mnie zastanawiało, jak to
    możliwe, że dzieci się nabierają. Ale są dzieci, które wiedzą, że mają nie
    sprawiać kłopotów, a przecież poinformowanie o pedofilu, to kłopoty, wtedy
    nie są "grzeczne".
    Pozdrawiam,
    MArta
    Ps. Nawet nie wiesz, jak ważna jest dla dziecka świadomość, że jego
    rodzice stoją po jego stronie i nie pozwolą mu zrobić żadnej krzywdy.