  • Data: 2013-06-28 10:15:33
    Temat: Re: Dane osobowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 Jun 2013, Marek wrote:

    > Podobno bazy danych osobowych tworzone na potrzeby wystawiania rachunków,
    > faktur i umów dokumentujących sprzedaż towarów i usług

    ...oraz, streszczając i upraszczając co nieco:
    każdego przypadku, kiedy prawo NAKAZUJE przechowywanie
    informacji zawartej w dokumentach, lub te informacje
    są NIEZBĘDNE do stosowania prawa...

    > ni
    > wymagają zgłoszenia (rejestracji) Generalnemu Inspektorowi Danych
    > Osobowych.

    Dodaj, ze wykorzystywanych W TYM CELU.
    Sprzedanie takiej bazy w celu marketingowym jest poważnym
    naruszeniem prawa.

    > Niestety nie mogę /nie potrafię znaleźć przepisu z którego by to
    > jednoznacznie wynikało.

    Art. 43.
    1. Z obowišzku rejestracji zbioru danych zwolnieni sš administratorzy danych:
    [...]
    4) przetwarzanych w zwišzku z zatrudnieniem u nich, œwiadczeniem
    im usług na podstawie umów cywilnoprawnych, a także dotyczšcych
    osób u nich zrzeszonych lub uczšcych się
    [...]

    Zwróć uwagę, że takie dane nie podlegają ani wymaganiu zgody
    zainteresowanych ani żądaniu usunięcia.
    Sprzedawca nie ma prawa spalenia Twoich faktur bo Ty tak
    chcesz ;)

    pzdr, Gotfryd